Dokkedal

Problem med nettet

Når Inga Ebdrup er heldig, kan hun måske få forbindelse når hun står på terrassen

Inga Ebdrup skal have modtageren ud på terrassen for at gøre sig håb om at få forbindelse. Men det virker sjældent alligevel. Foto: Henrik Bo

Inga Ebdrup skal have modtageren ud på terrassen for at gøre sig håb om at få forbindelse. Men det virker sjældent alligevel. Foto: Henrik Bo

DOKKEDAL:Efterhånden er det under én procent af de danske husstande og virksomheder, der ikke kan komme på internettet med en bredbåndsforbindelse. En hel del af dem har adresse i Dokkedal og nogle få andre nordjyske udkantsområder. Inga Ebdrup havde hørt fra sine naboer i Dokkedal, at det ikke var nemt at få en bredbåndsforbindelse via telefonnettet, så derfor spurgte hun i oktober sidste år TDC, om det var muligt at bruge en mobil bredbåndsforbindelse. - Ja da, lød svaret fra TDCs kundeservice, selv om Inga Ebdrup spurgte flere gange og gjorde opmærksom på, at selv om postnummeret var 9280 Storvorde, er der altså langt fra Storvorde til Dokkedal. Hos TDC fastholdt medarbejderen, at der var dækning, og så bestilte Inga Ebdrup et styk Bredbånd-2-GO, hvilket hun siden har fortrudt mange gange: - Først troede jeg, at det var vores gamle bærbare computer, der var problemet, og så købte vi en ny. Men det gjorde ikke sagen bedre. Det er kun lykkedes at komme på nettet nogle ganske få gange i løbet af de to måneder, vi har haft abonnementet. - Hvis jeg hænger modtageren uden for på terrassen, kan jeg nogle gange være så heldig, at jeg kan nå at læse en e-mail, men jeg har endnu aldrig været på nettet så længe, at jeg også har kunnet nå at svare på den, fortæller Inga Ebdrup, som efterhånden er godt træt af TDC. Hun og manden har deres hjemadresse i Kalundborg, men bruger et helårshus midt i Dokkedal som fritidsbolig. De tilbringer en stor del af deres tid i huset og har planer om at flytte permanent ind, når de engang skal pensioneres, fordi området er så herligt. - Derfor ville vi selvfølgelig også gerne have en internetforbindelse, og selv om abonnementet fungerer fint i Kalundborg, virker det altså ikke her, siger hun. Inga Ebdrup har naturligvis prøvet at kontakte TDC for at få hjælp. Men efter mange gange at have hængt i fastnettelefonen (mobildækningen i Dokkedal er nemlig også under al kritik) i halve timer i forsøg på at komme igennem til de forskellige kundeservice- og supportnumre, har hun nu opgivet.