Reklamer på Mary

Passagererne på Hvalpsund-færgen Mary vil måske i fremtiden kunne studere reklamer fra Jesperhus og Aalborg Zoo, mens de sejler over sundet. Det er i hvert fald en mulighed, som færgebestyrelsen overvejer, for at skabe flere indtægter til færgedriften.

EMNER 26. august 2007 10:05

Alternativet kan blive at hæve billetpriserne. Til trods for at passagertallet er steget mærkbart, siden den nye færge blev indsat på ruten Hvalpsund-Sundsøre, er der nemlig udsigt til et underskud på 80.000 kroner på budgettet næste år. Det skyldes, at der er store udgifter til forrentning af lånet til den nye færge. - De 80.000 kroner svarer til at hæve billetpriserne med et par procent. Men vi vil helst undgå at hæve priserne, siger Palle Jensen, formand for færgebestyrelsen. Budgettet skal godkendes af byrådet på torsdag, og det arbejder med uændrede billetpriser og ingen reklameindtægter. Allerede for et halvt år siden bad bestyrelsen imidlertid om at få regnet på, hvad man ville kunne tjene ved at sætte reklamer på færgen. Den medarbejder hos kommunen, der også har lavet oplæg til reklamer på hjemmeplejens biler, kom med et forslag. - Det gik ud på at klistre det hele til, så det ville vi ikke være med til. Vi vil ikke have reklamer udvendigt på færgen, fastslår Palle Jensen. Nu er der udarbejdet et nyt forslag, som indebærer reklamer indvendigt og på skorstenen. Hvis det bliver godkendt, og reklamerne bliver solgt, vil det over tre år kunne give 1,7 millioner kroner i indtægt til færgedriften. - Men det er slet ikke besluttet. Bestyrelsen har faktisk slet ikke set forslaget endnu, og jeg kan da godt forestille mig, at der i hvert fald bliver noget debat om, hvorvidt vi vil have noget på skorstensen, siger Palle Jensen og tilføjer: - Vi vil ikke have en tivolifærge til at sejle rundt.

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...