Norge

Rift om salg af skirejser - til Norge

Det går rigtig godt med at sælge skirejser til Norge, mens det kniber mere med at få danskerne til at tage til Sverige for at stå på ski.

Sådan ser skisituationen ud lige nu set med markedschef i Stena Line, Carsten Kruses øjne. Han er en tilfreds mand oven på den halvdårlige skisæson i fjor. For succesen med at sælge skirejser til Norge mere end opvejer de dårlige svenske tal. Carsten Kruse er overbevist om, at netop den dårlige vinter i Sverige i fjor smitter af på rejsemønstret i år. - Vi har snegaranti, og dengang flyttede vi en del kunder fra Sälen i Sverige til Hemsedal i Norge. Og det var der rigtig mange, der blev glade for, så glade at de har fået lyst til at prøve Norge en gang til, siger han. - Lige nu ligger salget for januar på niveau med sidste år, mens salget i februar ligger 12 procent og i marts 30 procent over, så det er rigtig godt. Vi har faktisk været nødt til at indkalde ekstra personale til at tage telefoner, fordi så mange ringer om skiferie. Succesen er ikke kommet af sig selv, understreger Carsten Kruse. - Oven på sidste år har vi i år virkelig givet den en skalle rent markedsføringsmæssigt, siger han. Hos Best Travel i Aalborg bekræfter direktør Peter Rønholt, at salget af skirejser har rejst sig, mens Rune Thomassen fra Thinggaard Rejser er lidt mere forbeholden i sin bedømmelse af situationen. joern.larsen@nordjyske.dk