Ring sparer 10 års vej- projekter

En trængselsring sparer bilisterne mere tid end 10 års motorvejsprojekter i hovedstadsområdet har gjort til sammen.

Det er en reel løsning, der fra dag et kan gøre noget ved de sneglelignende gennemsnitshastigheder og frustrerende bilkøer på vejene i og omkring hovedstaden. Når tal bliver slynget ud til højre og venstre, så kan det være en fordel at træde et skridt tilbage. Afstand har det med at give overblik. Det er der ikke mindst behov for i debatten om den kommende trængselsring, hvor Venstre anført af betalingsringsordfører, Martin Geertsen, kører en decideret smædekampagne. Med kampagnen forsøger Geertsen & co. at underspille den markante tidsbesparelse, som trængselsringen vil medføre, når bilisterne ikke i samme omfang skal spilde tiden i frustrerende bilkøer. En ny opgørelse fra Transportministeriet giver debatten en del mere overblik. Her sammenligner ministeriet den tid, man sparer ved en trængselsring med den tidsbesparelse man opnår ved motorvejsprojekter i hovedstadsområdet. Opgørelsen viser, at det har sparet bilisterne tid, at man har udvidet antallet af spor på blandt andet Køge Bugt Motorvejen, Frederikssundsmotorvejen og Holbækmotorvejen. Tidsbesparelsen som 10 års motorvejsprojekter i hovedstadsområdet giver blegner imidlertid i forhold til den kommende trængselsring, der vil spare det dobbelte i tid. Det er ikke en minimal besparelse, men en markant en af slagsen og man kan blot håbe, at Venstre snart får overblik over trængselsproblemets omfang og indser, at der er behov for en løsning nu og her.

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.


Forsiden