Sådan får du en højere forbrænding - og taber dig

Der skal kun få ændringer i hverdagen til, for at du kan forbrænde flere kalorier og dermed komme af med overflødige kilo. Se ni gode råd

Der skal kun få ændringer i hverdagen til, for at du kan forbrænde flere kalorier og dermed komme af med overflødige kilo. Arkivfoto

Der skal kun få ændringer i hverdagen til, for at du kan forbrænde flere kalorier og dermed komme af med overflødige kilo. Arkivfoto

Du behøver ikke løbe en halv time om dagen eller sidde på kondicyklen i timevis for at tabe dig. Selv små ændringer i din hverdag kan være medvirkende til, at du taber dig, skriver alive.dk. For eksempel kan du begynde om morgenen, mens du børster tænder. Ved for eksempel at lave benbøjninger under tandbørstningen kan du forbrænde 75 kalorier mere, end hvis du står stille. Endnu bedre bliver det, hvis du cykler på arbejde i stedet for at tage bilen - på den måde kan du forbrænde 150 kalorier. Når du er ankommet til arbejde, er det en god ide at sidde på en træningsbold frem for en kontorstol. Det betyder, at du kan arbejde 100 kalorier på en dag. Du skal naturligvis også have frokost. Den kan kombineres med en gåtur. Hvis du også dropper elevatoren og vælger trapperne, forbrænder du omkring 75 kalorier mere på arbejdet. Vælg en kurv og gå en tur Kaffepausen kan også bruges mere fornuftigt end til bare at sidde stille. Brug den aktivt - for eksempel ved at lave øvelser og stræk i tre minutter. Når arbejdsdagen endelig er forbi, kan du sætte tempoet op, når du cykler hjem eller gå hurtigere, end du normalt gør. På den måde kan du forbrænde 150 kalorier. Hvis du skal handle, bør du vælge en indkøbskurv frem for en indkøbsvogn for at styrke musklerne i armene, skriver alive.dk. Endelig kan du også være aktiv ved at stå på ét ben eller lave små øvelser, mens du laver aftensmad, for det øger også forbrændingen.