Sådan undgår du forkølelse

Du øger risikoen for luftvejsinfektioner, hvis du ikke bevæger dig. Men træner du for hårdt, er du særlig udsat lige efter træning. Her er fem gode råd til løbe udenom forkølelsen.

Steffen Bek,
Motion kan være med til at forhindre forkølelser. Arkivfoto
28. september 2011 21:29

Det er en kendt sag, at for lidt fysisk træning ikke er sundt for dit helbred, men for hård og for megen træning øger risikoen for at blive syg. Det skyldes, at din krop er mere modtagelig for infektioner som influenza og forkølelse lige efter meget hård omgang træning. Det skriver alive.dk Her er fem gode råd til dig, som slet ikke kan lade være med at træne igennem: Korte træningspas Hold flere korte træningspas, de er mindre belastende end få lange træningspas. Ro på! Det er vigtigt at lade kroppen få et hvil. Prøv med en lidt roligere træningsuge end normalt ca. hver 3. uge. Del din træning op For hvert højintenst træningspas, tag 2-3 træningspas med lav intensitet. Slap af Skru ikke for voldsomt op for din træning. Lav hellere rolige forøgelser i intensitet og varighed. Hjælp restitutionen på vej Udstrækning er vigtig for din krop efter træning. Husk det – din krop vil elske dig for det. Kilde: iForm.dk

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...