Pandrup

Samarbejde styrker virksomhed

LINDKONog Pandrup Tæpper og Gardiner smelter sammen

PANDRUP:Ønsket om at kunne levere totalløsninger til kunderne har fået Pandrup Tæpper og Gardiner og firmaet LINDKON på Skolevej i Pandrup til at slå sig sammen. LINDKON blev etableret i 2000 af Lars K. Lindvang. Firmaet sælger først og fremmest møbler til private virksomheder og offentlige myndigheder, der skal have indrettet kontorer, kantiner, konferencerum og så videre. Men det har hele tiden været hensigten, at LINDKON skal være i stand til at levere totalløsninger, og derfor passer det tætte samarbejde med Pandrup Tæpper og gardiner som fod i hose til virksomhedens strategi. Også Stephan O. Nielsen, som igennem en årrække har leveret tæpper, gardiner og gulve til private og virksomheder i Nordjylland, ser oplagte fordele i sammensmeltningen af de to firmaer. Han vil stadig betjene sine private kunder som hidtil. Men dertil kommer, at han får mulighed for at afsætte endnu flere gulve og gardiner, fordi han nu også kommer i kontakt med kunder, der i første omgang kontaktede firmaet, fordi de skulle have nye hæve-/sænkeborde til kontoret eller stole til kantinen. - Nu har vi specialister, som har forstand på hver deres område, uanset og det drejer sig om kontormøbler, gulve, tæpper eller gardiner. Det er en stor fordel, når vi taler med kunderne, at vi kan tilbyde en totalløsning, hvor både møbler, tæpper og gardiner passer sammen, forklarer Lars K. Lindvang. Vil drille de store På grund af LINDKONS opbygning kan det lade sig gøre at tage kampen op mod større virksomheder, selv om Pandrup-firmaet kun har fire fastansatte plus et tilsvarende antal sælgere rundt om i landet. Det skyldes ifølge Lars K. Lindvang, at firmaet har et godt samarbejde med flere end 35 underleverandører, primært i Nordjylland, som dels leverer standardvarer og dels fremstiller produkter efter de specifikke ønsker, som LINDKON har. Det vil sige, at designer Anders Williams ideer hurtigt kan blive omsat til produkter, som opfylder kundernes ønsker. LINDKON har forholdvist små udgifter til markedsføring. Til gengæld er medarbejderne meget opsøgende. Der er ikke etableret et net af forhandlere, men det er heller ikke nødvendigt, hvis man har opbyget et stærkt netværk. Det vil sige, at LINDKON undgår fordyrende mellemled, og det er med til at holde omkostningerne nede, så firmaet kan forfølge sit mål om at levere kvalitet og miljørigtige løsninger til fair priser, forklarer Lars K. Lindvang. Lars K. Lindvang forventer, at firmaet næste år kommer op på en omsætning på 12 mio. kr, hvilket er en betydelig fremgang i forhold til 2003. Det betyder, at der også skabes flere arbejdspladser på Skolevej, hvor LINDKON udvider ved at indrette showroom, kontorer og kantine i en gammel lade i den nedlagte ejendom.