Sats på økologi i SuperBrugsen

Fødevarer 3. januar 2007 05:00

{ KØBENHAVN: Supermarkedskæden SuperBrugsen gennemfører i 2007 den største satsning i mange år på økologi. I 2006 øgede SuperBrugsen det økologiske salg med 20 procent. Den stigende interesse for økologi får nu kæden til at tage en række initiativer for at øge salget yderligere i 2007. I årets to første uger sættes priserne på samtlige økologiske varer ned med 10 procent. Udvalget af øko-varer udvides i løbet af året med minimum 25 nye varer. Desuden vil SuperBrugsen udvide markedsføringen af de økologiske varer. - Økologien er anderledes anno 2007 i forhold til i 1990’erne. Dengang var det meget entydigt hensynet til miljøet, der var vores motivation for at købe økologi. Nu er det hensynet til os selv: Vi køber økologi, hvis det smager bedre, hvis det er sundere, eller hvis det er mere fedtfattigt, siger miljøchef Katrine Milman, SuperBrugsen./ritzau/

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...