Sjov leg er bedre end støvede skolebøger

25 lærere fra otte skoler på skolebænken for at få nye input til spændende undervisning i naturfag

Skolevæsen 22. september 2009 22:16

Støvede lærebøger duer ikke, hvis de yngste skolebørn skal få interesse for faget natur og teknik. Og det skal de helst, hvis der skal skabes yderligere tilstrømning til de naturvidenskabelige uddannelser. Derfor var ca. 25 lærere fra otte skoler i Mariagerfjord Kommune i denne uge et par dage på skolebænken for at få nye input til en spændende undervisning i faget. - Og det er rigtigt godt, lyder den umiddelbare kommentar fra Marianne Laustsen fra Søndre Skole i Hobro i en pause mellem sæbeboblevidenskab og ballonartisteri. Kurset MetodeLab, som er udviklet og udført af Experimentarium i København, går nemlig ud på, at lege og prøve ting af - og samtidig blive klogere. Læs mere i NORDJYSKE Stiftstidende, onsdag

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...