Sundhed

Skæg på busserne

Global kampagne skal sætte fokus på mænds helbred

Bybusserne har anlagt skæg

Bybusserne har anlagt skæg

Burt Reynolds, Charles Chaplin, Tom Selleck, Groucho Marx har nu alle én ting til fælles med i alt 15 busser og tog i Nordjylland. De har ladet overskægget gro. I samarbejde med den internationale kampagne Movember har Arriva og Nordjyllands Trafikselskab nemlig tegnet overskæg på ti af bybusserne i Aalborg og fem af Arrivas tog. Overskægget er en del af kampagnen 'Movember', der forsøger at skabe opmærksomhed omkring mænds sundhed. "Movember" startede for sjov blandt en gruppe venner på en bar i Australien i 2003 (i Australien er 'mo' slang for 'overskæg'), men har nu vokset til en global kampagne, der opfordrer mænd fra hele verden til at gro overskæg i november for at sætte fokus på mænds helbred - og for at indsamle midler til at støtte kampen mod prostatakræft, der er den mest udbredte kræftform blandt mænd. - Da vi første gang hørte om Movember-kampagnen var vi med det samme solgt. Ikke mindst fordi kampagnen italesætter en central problematik i vores samfund, men også fordi en stor del af vores chauffører er mænd, som netop er målgruppen for kampagnen, siger NT's underdirektør Nicolai Sørensen i en pressemeddelelse. Overskæggene kan spottes indtil kampagnen udløber 1. december.