Skolerne spændte på rapport

Skoleledere tror, kvalitets-rapport bliver nyttigt værktøj

Lene Rudbæk Aarup
Sko­ler­ne skal sæt­te ord på, hvad de gør i en kva­li­tets­rap­port. ar­kiv­fo­to: Ul­rik bang
Skolevæsen 23. august 2007 06:00

BRØNDERSLEV/DRONNINGLUND: Det bliver godt at få skrevet det hele ned på papir. Det er holdningen hos to skoleledere i Brønderslev Kommune omkring den rapport, der skal redegøre for kvaliteten på skolerne. - Det vigtigste er at få gjort status på, hvordan tingene ser ud og så sammenholde det med vores ambitionsniveau, siger Jørgen Dyrskjøt Thorsen, som er skoleinspektør ved Hedegaardsskolen i Brønderslev. Også Birger Skovholm, skoleinspektør ved Flauenskjold Skole, ser frem til at få rapportens resultater. - Man kan kalde det et udtryk for, hvad den enkelte skole er for en tingest - både med hensyn til, hvor mange timer man har, og hvordan man evaluerer undervisningen, siger Birger Skovholm. Begge skoleledere tror, at de med kvalitetsrapporten kan blive inspirerede af andre skoler. - Vi vil jo gerne være den bedste skole, så hvis der er nogle andre skoler, der har et højt niveau på et område, som vi også vil være gode til, håber jeg, vi kan lade os inspirere af det, siger Jørgen Dyrskjøt Thorsen fra Hedegaardsskolen. Indtil videre ligger kvalitetsrapporten dog hos ledelsen af skolen. Lærerne viser ikke den store interesse for undersøgelsen. - Jeg tror, lærerne interesserer sig mere for undervisningen. Men hvis der skal ændres noget, er det lærerne, der er med til det, siger Birger Skovholm fra Flauenskjold Skole. Hvad lærerne eventuelt skal være med til at ændre, får skolerne først svar på til december. - Jeg er spændt på, om politikerne er parate til at sætte ind med noget handling, når de har set på det. Det håber jeg, de er, siger Jørgen Dyrskjøt Thorsen fra Hedegaardsskolen.

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...