Sonofon skærer i kundeservice - færre ansatte i Aalborg

Der skal være mindre personale i Sonofons kundeservice - maskiner overtager arbejdet

Kundeservice 10. februar 2005 05:00

NORDJYLLAND: Sonofons kunder får fremover en langt mere automatiseret service. Det var budskabet fra teleselskabets øverste direktør og bestyrelsesformand Jan Edvard Thygesen, som i går mødte de nordjyske medarbejdere på et orienteringsmøde i Aalborg. Netop medarbejderne har længe været bekymrede over selskabets udvikling.Senest er direktør Steen Jespersen blevet sagt op som den nyeste i en lang række af direktører, der har forladt Sonofon. Og de norske ejere, Telenor, har i denne uge nedskrevet værdien af Sonofon med to milliarder kroner. Nu vil Telenor slanke Sonofon, kunne medarbejderne så i går høre fra deres direktør. - Sammenlignet med andre teleselskaber iDanmark har Sonofon en stor kundeservice målt på antallet af medarbejdere. Flere af vores funktioner i kundeservice i Aalborg er manuelle. Og det er dem vi fremover automatiserer, fortæller informationsdirektør Karin Skjødt Hindkjær til NORDJYSKE. Hun afviser dog, at automatiseringen betyder fyringer her og nu. - Der sker en stor gennemstrømning af medarbejdere i kundeservice. Så et antal af de stillinger, som medarbejderne fremover efterlader sig, vil ikke blive besat, siger informationsdirektøren. Ved årsskiftet havde Sonofon 380 ansatte i sin kundeservice, der udelukkende drives fra afdelingen i Aalborg. En del af disse er vikarer fra eksterne bureauer. Men hvor mange ansatte afdelingen skal have fremover, ønsker Sonofon ikke at sætte tal på. - Jeg kan dog afvise alle rygter om, at afdelingen i Aalborg står foran en lukning, siger Karin Skjødt Hindkjær til NORDJYSKE.

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...