Sort snegl i kyllingesandwich

Restaurationsgæst fandt ingen ansvarlig i køkkenet at klage til

Dyr 7. juni 2003 08:00

AALBORG: En slimet, sort snegl midt i kyllingesandwichen. Tilmed levende. Det var, hvad sangskriveren Ole Berthelsens søn fandt, da han forleden spiste frokost sammen med sin far på restaurant Gate 23 i Jomfru Ane Gade. Heldigvis fik den unge mand øje på sneglen, inden han nåede at sætte tænderne i den. - Den lignede umiddelbart en sort oliven. Men da den begyndte at bevæge sig og strakte sig helt ud i fuld længde, kunne vi godt se, at det var det ikke, fortæller faderen, som netop var færdig med at fortære en herlig rejecocktail og nu sad og ventede på en bøf. Far og søn henvendte sig straks til personalet i køkkenet med det ulækre fund i sandwichen. De ville gerne have en lille snak med den ansvarlige. - Men i køkkenet var kun helt unge mennesker og ingen ansvarlig leder, som kunne forklare os, hvordan en snegl havde skiftet sit hus ud med en filonisandwich. Og de kunne heller ikke henvise til nogen, fortæller Ole Berthelsen. - Jeg ved godt, at der ved et uheld på en restaurant kan havne noget i maden, som ikke burde være der. Men det, der harmer mig, er at vi ikke kunne komme til at snakke med en overordnet leder. Der bør da være nogen, som har ansvaret for køkkenet sådan et sted, tilføjer han. Som en slags plaster på uheldet tilbød servitricen Ole Berthelsen og sønnen en portion gratis is, og det sagde de ja til. Men der var meget travlt i restauranten, og da de i et godt stykke tid havde ventet forgæves på isen, rejste de sig og gik. Forstår utilfredshed Dan Rasmussen, restaurantchef på Gate 23 og Benzon, som ligger lige overfor i Jomfru Ane Gade, hører først om episoden, da han bliver kontaktet af NORDJYSKE. Og han er temmelig rystet. - For det første må det naturligvis ikke ske, at der havner en snegl i maden. Hvordan det er gået til, aner jeg ikke, for salaten bliver skyllet tre gange. - Når det så alligevel skete, burde jeg straks være kontaktet. Den daglige leder af køkkenet på Gate 23 havde fri den dag, men personalet har mit telefonnummer og ved, at de straks kan få fat på mig, hvis det er nødvendigt. Det har jeg selvfølgelig påtalt. Dan Rasmussen forstår godt Ole Berthelsens utilfredshed over den måde, situationen blev tacklet på. Selv ville han have klaret den anderledes, nu hvor skaden var sket. - Folk skal være tilfredse, når de går fra en af vore restauranter. Jeg ville i givet fald have tilbudt dem et gavekort, så de kunne komme igen og spise en anden dag. Og den uheldige gæst må hellere end gerne kontakte mig, siger restaurantchefen. Både Gate 23 og Benzon ejes af Torben Jensen, der er storrestauratør i Jomfru Ane Gade.

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...