Spar Nord styrker kommunikation

Spar Nord etablerer en ny kommunikationsafdeling og opretter sit eget tv-studie i hovedsædet i Aalborg.

Arkivfoto

Arkivfoto

AALBORG:Oprustningen sker som konsekvens af Spar Nords ekspansion, der de seneste år har betydet åbning af 19 nye lokale banker over hele landet og en stadig mere væsentlig position som en af Danmarks store banker. Målet med den nye kommunikationsafdeling er at understøtte Spar Nords fortsatte opbygning af en national profil, og det skal ske med en proaktiv indsats over for såvel presse som kunder, aktionærer og medarbejdere, oplyser banken. Det kommende tv-studie skal både fungere som nyhedsstudie for nationale og regionale tv-kanaler og bruges til produktion af tv-indslag til internet og e-nyhedsbrev. Ifølge kommunikationsdirektør i Spar Nord Ole Madsen er beslutningen om at opprioritere kommunikationsindsatsen ikke kun forankret i bankens vokseværk. Den skyldes også et generelt ønske om at spille en mere aktiv rolle i kundernes hverdag. Til gengæld dropper Spar Nord flere af de trykte publikationer. abild