Stationsby fejrer 125 års jubilæum uden billetter

Nu er det slut med at købe togbilleter på traditionel vis i Hurup

Knud Erichsen
Hos 1000-ting i Bedsted er der heldigvis fortsat billetservice dagligt fra 9.30 - 17.30 og lørdag fra 09.00 - 12.30 med salg af billetter til både DSB og Arriva, fortæller Gitte Vangsgaard, 1000 Ting. Foto Knud Erichsen
Turisme 9. marts 2007 21:19

Når Hurup i april fejrer 125 års jubilæum som stationsby med pomt og pragt bliver det bogstaveligt uden ”billetter”. Sagen er nemlig den, at hvis man skal købe en togbillet på traditionel vis kan man ikke længere blive serviceret i Hurup, hvor turistkontoret gennem nogle år har solgt billetter for Arriva. De togrejsende henvises istedet til automater. - Aftalen med Arriva blev opsagt med virkning fra 31.1.2.2006, men er først effektueret per 1. marts. Baggrunden var for dårlig økonomi i aftalen - og efterfølgende har vi haft forhandlinger med Arriva uden succes, forklarer turistchef Betty Boesen, Thy Turistbureau. - Turistbureauet havde to tilbud til Arriva: det ene var et tilbud om, at vi fortsat påtog os servicen mod betaling af lønomkostningerne for den pågældende medarbejder. Alternativt har vi tilbudt Arriva at stille lokaler til rådighed for Arrivas medarbejder på turistkontoret i Hurup. Men Arriva ønskede ikke at honorere vores krav, fastslår turistchefen, der tilføjer, at aftalen med Arriva blev opsagt den 30. juni 2006 af den tidligere turistchef. Uacceptabelt - Det er helt uacceptabelt, siger formanden for Hurup Handelsstandsforening, Finn Jensen, der nu har taget initiativ til et møde med Arriva, Thy Turistbureau og lokalpolitikerne med henblik på at finde en fornuftigt løsning. Mødet holdes tirsdag. Skulle der være nogen i lokalområdet, der endnu engang ønsker at opleve den eksklusive service at købe en togbillet, ja så er der sandelig mulighed i stationsbyen Bedsted, hvor forretningen 1000 Ting mod betaling har overtaget billetsalget. Bor man i Hurup uden transportmiddel, er der selvfølgelig et lille problem. Men sådan er der så meget! knud.erichsen@nordjyske.dk

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...