Statsrevisorerne kritiserer kommuners kontakt til borgere

En ny beretning fra Statsrevisorerne udtaler kritik af to ministerier, og kommunerne får dårlig kommunikation.

Statsrevisorerne finder det ikke tilfredsstillende, at kommunernes kommunikation med borgerne "i flere tilfælde er præget af så svært sprog og dårlig opsætning af breve og skemaer, at borgerne ikke forstår deres ret og pligt, når de er modtagere af sociale ydelser".

Det fremgår af en ny beretning, som Statsrevisorerne offentliggjorde torsdag eftermiddag.

Desuden udtaler Statsrevisorerne kritik af både Beskæftigelsesministeriet og Socialministeriet, der ikke har haft en strategi for indsatsen for fejludbetaling af sociale ydelser.

Den samlede kritik er i den negative ende af den karakterskala, som Statsrevisorerne indførte i 2007, men kritikken kan ikke regnes for særlig slem, som når der eksempelvis uddeles en næse.

/ritzau/

Kommentarer


Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.