Større enkelhed og bedre service

120 nordjyder og andre danskere har købt folkeaktier i Sonomio.

Kurt Severinsen er aktionær i Sonomio glæder sig til at få et mobilselskab med en enkel prisstruktur.Foto: Bente Poder

Kurt Severinsen er aktionær i Sonomio glæder sig til at få et mobilselskab med en enkel prisstruktur.Foto: Bente Poder

En af dem er Kurt Severinsen fra Tornby, og han regner med, at han får en mere gennemskuelig regning og bedre service ud af sin investering. - Det hører selvfølgelig også med, at det traditionelt er godt at investere i televirksomhed, men ellers handler det om, at jeg er blevet lidt træt af de eksisterende spillere på markedet og føler, at de er gået i stå og trænger til udfordringer, siger Kurt Severinsen, der har sat 100.000 kroner i Sonomio. Han kan godt lide, at der er tale om et lokalt, nordjysk selskab, og så kender han flere af de involverede, fra da han var ansat i Sonofon for nogle år siden. Han har også arbejdet i teleselskaber i udlandet: - Da jeg kom hjem igen, kunne jeg konstatere, at samtalekvaliteten var blevet markant ringere. Det skyldes, at de selskaber, der sidder på nettene, ikke udbygger kapaciteten i takt med behovet. Derfor må signalerne pakkes tættere, og det øger støjen og skaber udfald. - Det kan folkene hos Sonomio desværre ikke gøre noget ved, da selskabet er afhængigt af at leje sig ind på andres net, men de kan gøre kundeservicen bedre, og det er jeg sikker på, at de vil. Kurt Severinsen oplever eksempelvis, at det hos hans nuværende selskab, et af landets store, altid er svært at komme igennem til kundeservice, uanset om det er pr. telefon eller mail: - Men der kan da ikke være travlt altid, siger han og henviser til, at netop den gode kundeservice var med til at give Sonofon succes i sin tid. - I dag, hvor telefoner bliver mere og mere komplekse, er det yderst vigtigt at kunne få hjælp, når man har behov for det, og jeg tror på, at servicen på dette område vil trække kunder til Sonomio. Kurt Severinsen har desuden sat penge i Sonomio for at få en mere enkel og overskuelig telefonregning: - Hos mit nuværende selskab synes jeg, at der skal tankes penge op overraskende tit, og det er fuldstændig umuligt at regne ud, om regningen passer, og så får jeg en følelse af, at jeg bliver snydt. - Jeg bryder mig heller ikke om, at mange af de eksisterende selskaber konkurrerer på forskellige prispakker, som alle sammen går ud på, at kunderne skal opleve en forskel, men at de i den sidste ende betaler det samme, siger Kurt Severinsen.