Hospitaler

Stolthed over stor tilfredshed

Svar til Steve Thomsen: Vi er en hel flok sygeplejersker, som arbejder på Ortopædkirurgisk klinik ved Farsø Sygehus, som har læst dit indlæg (Synspunkt 21.3.): Vi stiller os undrende over, hvor dine informationer kommer fra!

Der er lige på landsbasis lavet en patienttilfredshedsundersøgelse, hvor Farsø Sygehus kommer ind på førstepladsen - og det er vi meget stolte af. Det er fjerde gang, denne undersøgelse er foretaget af sygehusejerne og Indenrigs- og Sundhedsministeriet i fællesskab. 26.045 patienter har svaret på 34 forskellige spørgsmål, fra faglighed, ventetid, information til ansvar og medinddragelse. Personalet på sygehusene, store som små, har ingen indflydelse haft på svarene. Det er helt rigtig, man skal se på, hvor borgerne får mest for deres penge. Og det er ikke vigtigt, hvor langt man skal køre, hvis man blot får den fagligt bedste behandling. Vi er landets tredje-største klinik inden for udskiftning af hofte og knæ. Vi har et meget fagligt dygtigt personale, og vi ser det som en fordel, at personalet har stor erfaring at give videre til det nye personale, vi rekrutterer. For nuværende har vi ingen ledige stillinger. Samtidig fortæller den høje patienttilfredshed, om at effektivitet og kvalitet er i top. Vi skaber kun patienter, hvis effektiviteten og kvaliteten er i orden. Kvalitet, effektivitet og tilfredse patienter hænger sammen. Hvis effektiviteten er dårlig, falder kvaliteten, og patienten bliver utilfreds. Det samme sker når kvaliteten er for dårlig, og opgaver skal gøres om. Det går ud over effektiviteten og giver flere utilfredse patienter. Nogle af de tal, som viser effektiviteten kan ses i indlæg af Kirsten Moesgaard (17.3.).

Kommentarer


Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.

Du skal skrive noget tekst

Du skal skrive noget tekst

Mest læste