Hirtshals

Stor kampagne for at få flere norske gæster

Handelsstande og turistforeninger i Hjørring Kommune vil være meget synlig i Sydnorge

Handel og turisme i Hjørring Kommune i fælles markedsføring i det sydlige Norge for at få flere gæster. Arkivfoto: Kurt Bering

Handel og turisme i Hjørring Kommune i fælles markedsføring i det sydlige Norge for at få flere gæster. Arkivfoto: Kurt Bering

HIRTSHALS:Handelsstands- og turistforeninger i Hjørring Kommune vil i de næste tre år satse stort på at få flere gæster fra det sydlige og vestlige Norge.

Foreløbig er afsat omkring 400.000 kroner til en markedsføringskampagne, hvor et af hovedmidlerne til at komme i kontakt med nordmændene er magasinet Skagerrakposten.

- Det udkommer i 138.000 eksemplarer, og deles ud tre gange om året i området fra Stavanger i vest til Risør i øst. Og det læses af mange flere end de 138.000 husstande, som modtager det, siger turistchef Laila Zielke.

Hun redegjorde på et morgenmøde i Hirtshals Handelsstand for de planer, som et fællesudvalg for turist og handel arbejder med.

I de næste ni udgaver af Skagerrakposten er det hensigten, at omkring 10 sider hver gang skal handle om Vestvendsyssel.

- Vi har fået en del tilkendegivelser på, at vi skal være meget synlige. Vi er i fællesudvalget blevet enige om at kalde os Vestvendsyssel. Det lyder bedre, og det drejer sig ikke bare om Hjørring Kommune, lyder begrundelsen,

Markedsføringskampagnen starter med maj udgaven af Skagerrakposten, hvilket falder godt sammen med, at den første af Fjord Lines to nye cruiserfærger indsættes mellem Bergen, Stavanger og Hirtshals i slutningen af maj måned.

VisitNordjylland vil medfinansiere kampagnen med 25 procent i det første år.

Kommentarer


Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.