Strømper for en god sag

En enkelt strømpe med en lille, lyserød sløjfe forneden kan hjælpe kvinder verden over med brystkræft. Som en del af den verdensomspændende kampagne mod brystkræft lancerer Wolford en strømpebuks, hvor 10 procent af prisen på 315 kr. parret går til Kræftens Bekæmpelse. De små rosa sløjfer er det internationale kendetegn for kampagnen, som kosmetikfirmaet Estée Lauder Companies nu for 10. år i træk arrangerer. Hvert år i oktober har firmaet sat fokus på kampen mod den kræftform, der hvert år rammer flest kvinder. Firmaet regner med at uddele 50.000 sløjfer fra deres stande i stormagasiner med mere. Cirka 4200 danske kvinder får hvert år konstateret brystkræft. Kræften rammer dermed hver niende kvinde herhjemme. Strømpebukserne er det ene af fire produkter, som er designet specielt til kampagnen. En t-shirt fra Designers Remix Collection til 299 kr. og en plaid fra Mi Casa tegnet af Stine Hollesen 399 kr. samt en broche til 420 kr. fra Swarovski er de tre andre bud. Man kan også støtte kampagnen ved at ringe 90 56 56 44. Et opkald koster 100 kr. Læs om kampagnen, der begynder torsdag 30. september på www.cancer.dk