EMNER

Succes med nyt tilbud

Vinderen af Nordsøen Oceanariums SMS-skattejagt blev treårige Cecilie. Gevinsten - den store plyssæl - blev døbt Bella efter årets sælunge i Sælariet. Direktør Jens Otto Størup overrækker præmien.privatfoto

Vinderen af Nordsøen Oceanariums SMS-skattejagt blev treårige Cecilie. Gevinsten - den store plyssæl - blev døbt Bella efter årets sælunge i Sælariet. Direktør Jens Otto Størup overrækker præmien.privatfoto

HIRTSHALS:Folk har mobilen med på Nordsøen Oceanarium, og de bruger den flittigt. Det er konklusionen ovenpå museets premiere i juledagene på det nye downloadcenter, hvor gæsterne kan hente billeder af fisk, videoklip og wallpaper med dykkere og klumpfisk samt informationer om udstillingerne direkte ind på deres mobiltelefon via bluetooth-forbindelsen. Knap 2000 gæster besøgte Nordsøen Oceanarium mellem jul og nytår, og der blev gennemført godt 800 overførsler fra downloadcentret. Museet har ikke mulighed for at se, hvor mange personer der har benyttet tilbuddet, men målsætningen om at 10 procent af gæsterne har benyttet sig af den nye teknologi ser ud til at være nået ved premieren. I forbindelse med lanceringen af det nye downloadcenter kunne man også bruge mobilen til en SMS-skattejagt. Vinderen blev Cecilie på tre år fra Tårs, som havde fået hjælp af sin mor til at besvare spørgsmålene.