Sværvægter skal styre ADH

Manden bag landsholdenes salgssucces tager over

Erik Just har tidligere været salgs- og marketings-direktør i SuperBrugsen. Nu skal han så styre Aalborg DH. Scanpix

Erik Just har tidligere været salgs- og marketings-direktør i SuperBrugsen. Nu skal han så styre Aalborg DH. Scanpix

AALBORG:Der er akut brug for en rolig hånd og øjeblikkelig ro på forretningen i ADH, og derfor ansætter klubben 45-årige Erik Just, erfarer NORDJYSKE. JUst er netop fratrådt en stilling som administrerende direktør i Dansk Håndbold Forbunds SportMarketing, hvor han har solgt og markedsført de succesrige danske håndboldlandshold siden 2002. Klubben holder pressemøde i formiddag, hvor den nye direktør skal præsenteres, men ADH-ejerne vil ikke bekræfte NORDJYSKEs oplysninger om identiteten på nyansættelsen inden pressemødet. - Vi vil kun fortælle, at den nye direktør får hovedvægt på salg og markedsføring, mens økonomien fremover skal styres af en revisor, så der kan komme et hundrede procent styr på den side også, siger Per Nielsen, medindehaver. NORDJYSKE har kendskab til en rapport, der viser, at der har været alt andet end styr på administrationen i de seneste måneder. Således er indberetningerne til skattevæsenet kikset, så man har måttet efteranmelde mere end en halv million i lønudbetalinger. Ingen lynkur Det var med store forventninger Aalborg DHs nye ejerkreds overtog klubben sidste sommer og senere ansatte Anders G. Jørgensen som direktør. Idag må ejerkredsen sande, at selv om klubben fik en økonomisk ormekur, så blev patienten ikke kureret i første omgang. Blandt andet har klubbens næsten udsolgte arrangementer i Gigantium efter NORDJYSKEs oplysninger fortsat ikke kunnet give overskud på driften. - Vi var uenige med den tidligere direktør om ting som simpelt købmandsskab, så efter nogle samtaler mellem os og Anders G. Jørgensen valgte han selv at sige sin stilling op. Og det er vi ganske godt tilfredse med, siger Per Nielsen. - Den nye direktør er en profil indenfor markedsføring i dansk idræt, og vi har fuld tillid til, at han kan rette de sidste ting i forretningen op, fortsætter Nielsen. Erik Just har inden sin ansættelse hos DHF SportMarketing været salgs- og marketingdirektør i Superbrugsen, og allerede under den ansættelse stiftede han bekendtskab med dansk håndbold. På vegne af Superbrugsen forhandlede han sig til et hovedsponsorat for det danske herrelandshold, inden han senere satte sig på den anden side af skrivebordet hos Dansk Håndbold Forbund. Nu bliver hans opgave at rykke administrationen hos ADH op i Champions League, hvor klubben allerede befinder sig rent sportsligt. Erik Just ønsker ikke at fortælle om sit nye job før på dagens pressemøde.