Jammerbugt

TDC-kunder uden telefon i tre uger

VUSTHOLME:Hvor længe skal man som kunde hos TDC acceptere at være uden telefonforbindelse, når en entreprenør ved et uheld graver et kabel over? Der findes ingen aftaler på området, men beboere på Vustholmevej har foreløbig ventet siden mandag 22. maj, og de har udsigt til endnu en uge uden forbindelse med omverdenen via det faste netværk. - Jeg er gal. Rivende gal. Det er noget svineri. Min nabo bygger hus. Ved et uheld gravede entreprenøren telefonkablet over, så hele området nu er uden telefonforbindelse. Både entreprenøren og vi beboere har fejlmeldt skaden flere gange, men endnu er intet sket, fortæller Jon Johnsen, Vustholmevej 205. - Heldigvis har jeg en mobiltelefon, så jeg kan klare mine opkald på den måde. Jeg måtte bede TDC om at viderestille opringningerne til min fastnettelefon til min mobil. Jeg måtte eksempelvis høre fra uddeleren i LokalBrugsen i V. Thorup om et dødsfald i familien. Det kan ikke være rigtigt. Jon Johnsens forældre er begge syge. Han frygter at miste et opkald om hjælp på grund af mangel på telefonforbindelse. - Er vi nedprioriterede TDC-kunder, fordi vi bor i et yderområde? - Det er en meget beklagelig situation, som vi desværre ikke kan gøre noget ved. Den kraftige byggeaktivitet har støvsuget markedet for entreprenører med skovle og rendegravere, forklarer Peter Lanng Nielsen, servicedirektør i TDC. - Og den kraftige byggeaktivitet er desværre medvirkende til, at antallet af kabelskader er stærkt stigende. Alene i Nordjylland har vi indenfor de seneste 24 timer modtager 290 fejlmeldinger, hvoraf 25 er kabelskader. Peter Lanng Nielsen fortæller, at TDC gør alt, hvad det er muligt, for at udbrede skaderne hurtigst muligt. - Desværre kan vi for tiden ikke gøre det meget hurtige end to uger. Men jeg vil medgive, at længere ventetider er uacceptabelt. Servicedirektøren lover, at kabelskaden i Vustholme udbedres i løbet af næste uge.