TDC skal fortsat drive 118

Efter en offentlig udbudsrunde har IT- og Telestyrelsen tirsdag udpeget teleselskabet TDC til fortsat at drive oplysningstjenesten 118.

1. oktober 2008 06:00

- Vi er utrolig glade for, at IT- og Telestyrelsen har valgt, at TDC og vores 500 medarbejdere fortsat skal drive og udvikle 118, siger Christian Holme-Pedersen, underdirektør og ansvarlig for Oplysningen. TDC oplyser, at man har afgivet et bud, der tager udgangspunkt i den erfaring, som selskabet har med at drive en opkaldsbaseret nummeroplysningstjeneste 365 dage om året og 24 timer i døgnet. - Under denne lange proces har vi kigget på, hvordan vi kunne forbedre tjenesten: Prisen for at bruge 118 bliver i 2009 i gennemsnit sat ned med otte procent i forhold til 2008-priserne, og vi garanterer en bedre tilgængelighed. Det er et par af de nye tiltag. Men vi vil løbende udvikle tjenesten, så vores kunder får endnu flere muligheder, siger Christian Holme-Pedersen. /ritzau/

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...