Teater

Teater giver andre baghjul

Bodil Lassens bacon og hendes vidunderlige spil i Harald Pinters første skuespil.

Nana Buhl Andreasens farlige spil sammen med Tine Gotthelff i Harold Pinters sidste skuespil. Karin B Heinemeier først som den mystiske tjener i Harold Pinter-forestillingen, senere hendes pragtspil i Mobil. Marianne Høgsbro pragtfulde spil i ”Mobil”. Meike Bahnsen som den forvirrede kælling i ”Snart kommer tiden”. Kathrine Høj Andersen i vekslende roller, der sender rystelser ned af rygsøjlen på én. Det er, hvad vi abonnenter er blevet udsat for her i den snart afsluttede sæson på Aalborg Teater. Hertil kan man kun sige, at Aalborg Teater udsætter sit publikum for ting, som det københavnske teaterliv burde være grønne af misundelse over. De mandlige skuespillere er også gode, men kællingerne er bare super. Der er ingen tvivl om, at de kan deres kram. Kathrine Høj Andersen bliver en karakterskuespiller, der bare vil få de store roller. Karin B. Heinemeier vil være på samme stadium. Bare hendes flotte stemme, giver kuldegysninger ned ad rygraden. Nanna Buhl Andresen er et fund i de overraskende roller, samtidig med, at hun har en stemmeføring som Sigrid Horne Rasmussen (Dette skal opfattes som en kompliment). Bodil Lassen, Meike Bahnsen og Marianne Høgsbro har allerede givet københavnerne baghjul. Så kom an, København, hvad har I at byde på?