Thise på Facebook

Mejeriet fik på en uge 49 ansøgninger til job som grafiker gennem utraditionelt opslag

- Vi har fået nogle rigtig, rigtig gode ansøgninger, hold da op, siger mejeribestyrer Poul Pedersen (nummer to fra venstre). Arkivfoto: Bo Lehm <i>Bo Lehm</i>

- Vi har fået nogle rigtig, rigtig gode ansøgninger, hold da op, siger mejeribestyrer Poul Pedersen (nummer to fra venstre). Arkivfoto: Bo Lehm Bo Lehm

THISE:Ordet mælk er streget over og erstattet af ”hjælp”. ”Økologisk mælk” bliver til ”in-house grafiker”.

En sådan fagperson har Thise Mejeri søgt efter på Facebook. I løbet af en uge har den økologiske producent i Salling ifølge DR P4 Midt & Vest fået 49 ansøgninger, og man har ikke ofret annoncekroner for at få dem.

- Vi har fået nogle rigtig, rigtig gode ansøgninger, hold da op. Det har vi virkelig. Det bliver en fornøjelse at skulle vælge - og svært, siger Poul Pedersen til DR om de 49.

Stationen har fået konsulent i sociale medier, Thomas Bigum til at vurdere initiativet, og han kalder Thise Mejeri for en first mover.

- Det er smukt at se et firma, der viser modet til virkelig at målrette sit jobopslag kun til Facebook. Det er det, vi taler om hele tiden, men når det kommer til stykket, så strammer slipseknuden for meget, og så ender det bare med et traditionelt link til Jobindex. Det her er noget helt andet - og modigt, siger Thomas Bigum, der spår, at Thise vil have et par hundrede ansøgere at vælge imellem, når fristen for at søge udløber om to uger.

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.