Thyrring tester nye superdæk

Yokohama udvikler nye typer grønne dæk med lav rullemodstand og lang levetid. Men samtidig er vejgreb en yderst vigtig egenskab i et dæk.

Racerkøreren Thorkild Thyrring har på sin Mercedes C-klasse testet Yokohamas nye ADVAN Neova AD08, et superdæk beregnet til de kraftigste bilmodeller fra Tyskland og Japan.

Racerkøreren Thorkild Thyrring har på sin Mercedes C-klasse testet Yokohamas nye ADVAN Neova AD08, et superdæk beregnet til de kraftigste bilmodeller fra Tyskland og Japan.

De to egenskaber bygges der bro mellem i ADVAN Neova AD08, et nyt superdæk der er udviklet med det klare mål at være verdens hurtigste dæk til brug på offentlig vej. Målgruppen er de kraftigste bilmodeller fra Tyskland og Japan. - Med en ny type micro-silicagummiblanding opnår vi forbedret greb på våd vej samtidig med, at sliddet på dækmønsteret mindskes, og således bygger vi bro mellem de ellers uforenelige parametre vejgreb og slidegenskaber," siger direktør Kenneth Saust, Yokohama Danmark. For at sikre, at dækket passer godt til de kørselsforhold, man møder på danske veje, lod Yokohama den professionelle racerkører Thorkild Thyrring teste ADVAN Neova AD08 på sin nye Mercedes C-klasse. - Det er lykkedes for Yokohama at kombinere high-performance og racing-præcision i et landevejstilladt dæk af højeste kvalitet, som giver bilen en uovertruffen nøjagtighed i både indstyring og overførsel af kræfter til asfalten," siger Thorkild Thyrring. ADVAN Neova AD08 er beregnet til entusiastbilisten, og dækket er kompromisløst lagt an på gode vej- og vejrforhold med temperaturer over nul grader. Det skal derfor ifølge Yokohama matches med et godt vinterdæk. ADVAN Neova AD08 lagerføreres i dimensioner fra 15 til 19 tommer med klar overvægt på de store størrelser.