To håndværkere uden sele til håndværkere

"To håndværkere uden sele" kampagnen flyttede fra tv-skærmen ud på byggepladsen

Kirstine Jensen Christensen
Håndværkerne på byggepladsen ved det nye Friis center i Aalborgs midtby nød den ekstra morgenmad. Foto: Grete Dahl
Trafikulykker 4. september 2009 10:01

NORDJYLLAND: I disse dage ruller "Håndværker-Patruljen" ud til nordjyske byggemarkeder og byggepladser. Missionen og målet er klart. Håndværkere skal blive bedre at huske sikkerhedsselen. - Nu skal der fokus på håndværkerne. Trafiktællinger viser, at fører af varebiler er dobbelt så slemme til at glemme selen, som privatbilister, sagde Anne Mette Andersen, kampagnekoordinator ved Aalborg Kommune, da kampagnebilen i går besøgte midtbyen. Kampagnen slår på det dobbelttydige i ordet "håndværker", og kampagnebilen var da også fyldt til bristepunktet med bagerposer og "to håndværkere uden sele" - kendt fra tv-kampagnen som to smurte håndværkere med syltetøj. Rådet for Større Færdselssikkerhed, Aalborg Kommune og Havas Media stod bag dagens event. Og gratis morgenmad var noget de cirka 100 håndværkere på Friis byggepladsen på Nytorv kunne forstå. - Jeg håber da det virker, sagde Kjeld Jensen, formand hos Carl Nielsen Facadepuds og indrømmede: - Så vidt muligt husker jeg selen, men det kan da smutte. Håndværker-Patruljen var allerede ude med de første håndværkere uden sele tidlig på morgenen. - Det har været en positiv oplevelses. Når håndværkerne har fået en pose ind gennem ruden, har de kigget ned af sig selv og sagt: Hov - så må vi hellere spænde selen, fortæller Henriette Karsholt, projektleder hos Havas Media. De kommende dage besøger Håndværker-Patruljen 33 byer i Danmark.

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...