Skagen

To timers kø hos Dansk Autohjælp

SKAGEN:Stewart Smith fra Humlebæk på Sjælland var til børnefødselsdag hos familien i Skagen lørdag 29. juli. Desværre tabte han sin bilnøgle, og derfor ville han gerne vide, om hans abonnement hos Dansk Autohjælp kunne dække transporten til et værksted. - Jeg ringede klokken 15, men det eneste jeg fik i øret var musik. Jeg ringede løbende de næste to timer med samme resultat. Jeg ventede den ene gang i 15 minutter. Først klokken 17 skete der noget, fortæller Stewart Smith. Dansk Autohjælp fortalte, at de ville betale transporten til nærmeste værksted. - Det var irriterende at vente så længe, når jeg bare ville have svar på et enkelt spørgsmål. Heldigvis var jeg til fødselsdag. Det ville have været mere surt, hvis jeg sad i en grøft og ventede, mener Stewart Smith. - Det er ikke normalt at vente så længe, fortæller Lars Nørby, der er assistance- og networkmanager hos Dansk Autohjælp. Han forklarer, hvordan Stewart Smiths uheldige oplevelse kan være sket: - Man skal blive hængende i røret og ikke smide på, for så kommer man bag i køen igen. Lars Nørby fortæller, at i 90 procent af tilfældene svarer Dansk Autohjælp inden for 30 sekunder. - Men der kan opstå problemer om sommeren, fordi så mange biler bliver overophedet eller punkterer, forklarer han. For at være bedre forberedt på travle dage med nødstedte bilister, søger Dansk Autohjælp i øjeblikket nye medarbejdere.