Tre erhvervsklubber løfter events i samlet flok

FIK-, FOX- og FFI- klubber indgår i fast samarbejde fremover og byder i år på De Gyldne Løver og Stig Rossen

FREDERIKSHAVN:Når De Gyldne Løver i storteltet "Hvide Ørn" yder deres musikalske bidrag til dette års Tordenskiolds-dage i Frederikshavn 3.-4. september, eller når Stig Rossen torsdag 1. december synger julen ind i Arena Nord, er det ikke en, men tre idrætsforeningers erhvervsklubber, der står bag arrangementerne: FIK's Erhvervsklub, Frederikshavn Fox Erhvervsklub og FfI's Erhvervsklub. Sådan vil det være fremover i forbindelse med tre-fire store events om året. - Konkurrencen på event-området skærpes i Frederikshavn, og det samarbejde vi i mange år har talt om, at vi burde indgå, er nu en realitet, understreger Gunner Mortensen, FFI's Erhvervsklub, Henrik Uhrenholdt, Frederikshavn Fox's Erhvervsklub, og Jan Sørensen, FIK's Erhvervsklub fra de tre erhvervsklubbers samarbejds- og koordinationsudvalg. Money-makere Gennem årene har de tre erhvervsklubber hver for sig via sponsorater og arrangementer formået at skabe solide indtægter til de sportslige aktiviteter i hver deres respektive klubber, og derfor er det hidtil mest blevet ved snakken om et samarbejde. - Men da vi for tre år siden blev inddraget i Tordenskiold-projektet blev det starten på et årligt samarbejde om Tordenskiolds-dagene, fremhæver Henrik Uhrenholdt. - Siden har vi sammen hvert år stået for serveringen i "Hvide Ørn" og i de 6-7 øvrige udskænkningssteder samt spisningen "med Kongen tilbords", inklusive hele catering-indkøbsdelen, fremhæver Gunner Mortensen. Da Arena Nord blev indviet, var det også de tre erhvervsklubber i samlet flok, der stod for åbnings-arrangementet med spisning og Glenn Miller Orchestra. Med disse succes'er i behold vil det bero på fælles gerning fremover at hente store navne til Frederikshavn eller på anden vis trække frederikshavnerne af huse til kulturelle events. - Vi stiller hver især med 50 mand eller hvor mange, der nu er behov for, til det enkelte arrangement, og deler overskuddet ligeligt mellem de tre klubber, siger Henrik Uhrenholdt. På sigt tror erhvervsklubbernes repræsentanter samtidig på, at også de sportslige klubber bag dem vil lade klubfølelserne og traditionerne træde i baggrunden på det punkt, der hedder et fælles navn og branding. - I stedet for de mange forskellige navne på klubberne bag Frederikshavns topidrætter, håber og tror jeg, at vi snart kan nå dertil, at vi får et fælles brand, sådan som de har andre steder. Ingen er i tvivl, når der tales Aab eller Viborg, fremhæver Gunner Mortensen, der har fået tjansen som erhvervsklub-samarbejdets PR-manager. Rossen i arenaen Han er heller ikke sen til at slå et slag både for de kommende Tordenskioldsdage med to aftners underholdning med De Gyldne Løver, og for løsningen på julekoncert-miséren, efter at Frederikshavn Kirkes menighedsråd har lukket dørene for kommercielle koncerter, og dermed for årets to allerede aftalte julekoncerter med Stig Rossen. - Vi tror på, at en koncert i Arena Nord på en hverdagsaften som torsdag 1. december, vil kunne trække et par tusinde til, og dermed et lige så stort publikum, som hidtil i kirken. Faktisk er der da også færre kirker end store koncerthuse involveret i Stig Rossens julekoncert-turne, fremhæver Gunner Mortensen.