EMNER

Tv-kunder fik forkert besked

Købere af Zaptor-boks har fået brev om, at de mister det digitale tv-signal, men det gør de ikke alligevel

Hus­fre­den er sik­ret hos de 50 kun­der, som fik stil­let i ud­sigt, at der bil­le bli­ve sluk­ket for det di­gi­ta­le tv-sig­nal.

Hus­fre­den er sik­ret hos de 50 kun­der, som fik stil­let i ud­sigt, at der bil­le bli­ve sluk­ket for det di­gi­ta­le tv-sig­nal.

AALBORG:Cirka 50 medlemmer af antenneforeningen AN-TV i Aalborg og Nørresundby får et brev og en undskyldning fra Telia Stofa en af de nærmeste dage. De har nemlig købt sig en Zaptor-boks på tilbud til knap 1000 kroner, og den giver dem mulighed for at se tv i digital kvalitet. Men lige før jul fik kunderne brev om, at der fra 14. januar ville blive slukket for det digitale tv-signal, fordi de abonnerer på AN-TVs pakke 1 eller 2 og ikke har den store programpakke 3. Det budskab var forkert og bliver nu trukket tilbage. - Der har desværre været en kommunikationsbrist, og vi gør det godt igen ved at sende et nyt brev, der forklarer abonnenterne, at de fortsat kan beholde den digitale spejling af deres analoge programpakke, siger Jørgen Kristensen, direktør for tv og content hos Telia Stofa, der står for den tekniske leverance af programindholdet til Aalborgs store antenneforening. Jørgen Kristensen beklager fejlen og lover kommende kunder, der køber en Zaptor-boks hos Telia Stofa, at de også vil få digitalt signal, selv om de ikke har den store programpakke 3 hos AN-TV. Han mener, at det fejlagtige budskab er opstået, fordi AN-TV om kort tid også lancerer et tilbud over for sine medlemmer om en gratis Zaptor-boks. I det tilbud er det en betingelse, at man enten har den store programpakke 3, eller hvis man kun har en af de mindre pakker 1 og 2, skal man købe en ny temapakke i tilvalg. De to Zaptor-tilbud fra henholdsvis Telia Stofa og AN-TV kører hver for sig, og for Jesper Malmgaard fra Gug var det fristende at vælge Telia Stofas tilbud på Zaptor, fordi der ikke er noget krav om at skulle have en større tv-pakke. Han har ikke brug for flere kanaler, men han vil gerne betale for at få en bedre billedkvalitet. - Derfor var jeg noget ked af det, da jeg fik brev om, at jeg mistede det digitale signal. Det er en klar forbedring i forhold til det analoge, siger Jesper Malmgaard, der stiller sig tilfreds med en Telia Stofas undskyldning.