Ultimative sunde sommertip

Der er ingen hurtige smutveje til en slank, veltrimmet og vital krop men der er fire tip, der med garanti vil gøre en forskel og forbedre din form, din figur og din energi.

Pernille H. Steenberg, sundhedscoach.

Pernille H. Steenberg, sundhedscoach.

Hvis du vil noget andet - så gør noget andet Udebliver dine ønskeresultater selvom du træner vedholdende og spiser den optimale kost, skal du prøve noget andet. Kroppen tilpasser sig forholdsvis hurtigt vores træning (det tager blot et par måneder) og du skal derfor udfordre den på nye måder, hvis du vil se flere/nye resultater. Skift mellem styrketræning og kredsløbstræning, yoga, flow, dance osv. Brug alle mulige redskaber, elastikker, vægte, sjippetov og alle de andre muligheder, der er. Kettlebell Den lille russiske kugle (Kettlebell) og den super funktionelle træningsteknik sikrer synlige resultater som du aldrig har oplevet før. Og på kort tid, for din din træning behøver ikke tage mere en 15 minutter. Efter en grundig og professionel instruktion i øvelserne, er dette hjemmeredskab no. 1, som kan stå alene eller supplerer din øvrige træning. Kettlebell giver dig enorm styrke og kondition i et og ikke mindst den flade mave og balder af stål, du måske altid har drømt om. En kettlebell kan anskaffes til få hundrede kroner. Prøv det en gang og du ved det! Restitution - den mest undervurderede faktor i træning Pauser, ferier og hviledage kan være netop det der gør, at din krop slapper af og frigiver de sidste fedtdepoter. Vi er ofte så fokuserede på vores trænings- og koststrategi, at vi glemmer, at det er når kroppen hviler, at musklerne bygges op og kroppen heler. Derudover udsætter vi ved overdreven træning kroppen for unødig stress og de hormonelle effekter kan gøre, at vi lagrer fedt særligt i maveregionen. Husk en hviledag eller to hver uge, en god lang nattesøvn og pauser i løbet af dagen. Den grønne booster Ingen træningsresultater uden en god sund kost og mit bedste tip er, at indtage 1/2-1/1 ltr. grøn juice bestående af forskellige grønne grøntsager som broccoli, selleri, spinat, ingefær, agurker, pærer eller æbler, limefrugt, citronsaft, evt. lidt agavenektar til at tage den skarpe smag. Opskriften kræver en saftpresser eller juicer. Favoritopskrift lige nu 3 stængler bladselleri 2 hele agurker 1-2 søde æbler 1 bakke spinat 1 stort stykke ingefær Saft fra en halv citron Husk at skylle munden i vand efter du har drukket juicen, så du beskytter tænderne for syre. Er det for sent at komme i sommerform - NO WAY! En flad mave føles fantastisk og det kan du sagtens nå - hvis du bare kommer i gang. Tro mig, du vil elske din flade mave så højt at du aldrig vil af med den igen.