Undersøger klager om telesex

Forbrugerforhold 23. august 2007 06:00

{ Klagerne vælter ind hos Forbrugerombudsmanden over firmaet Dreamline, som tilbyder telesexydelser. Problemet er firmaets markedsføring. Både forbrugere, som tidligere har ringet til firmaets frække linje, og forbrugere, som aldrig har kastet sig ud i den slags, har modtaget girokort fra Dreamline. Af brevene fremgår det ikke klart, at der er tale om et tilbud og ikke en opkrævning. Hvis kunden betaler girokortet for at få det ud af verden, klapper fælden. Betaling af girokortet binder nemlig køber til en måneds abonnement på op til 100 minutter eller 50 opkald til teletjenesten. Forbrugerombudsmanden behandler i øjeblikket klagesagerne, men opfordrer også kunderne til selv at se sig for. Forbrugere har altid 14 dages fortrydelsesret, hvis man har tegnet et abonnement. Dreamline har tidligere fået et påbud fra Forbrugerombudsmanden i forbindelse med en lignende form for markedsføring./ritzau/

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...