EMNER

Undgå køen ved hjælp af bandeord

KØBENHAVN:Alle vores medarbejdere er desværre optaget, du er nu nummer syv i køen. Den besked kan trække store veksler på tålmodigheden, og ifølge en undersøgelse fra netmediet Mobilen.no kan det faktisk betale sig at brøle eder og forbandelser ind i røret, hvis man vil hurtigt gennem telefonkøen hos Telenor, der blandt andre ejer Cybercity og Sonofon. Da testpersonen blev bedt om at angive, om han var privat eller erhvervskunde, svarede han med svada af bandeord og blev omgående stillet om til en salgsmedarbejder. Forsøget blev gentaget flere gange, og der kom altid et menneske i røret, når det elektroniske telefonsystem blev svinet til. Informationschefen i Telenor bekræfter, at stemmemaskinen kan spore frustration i tonelejet hos kunderne, men han fraråder folk at springe køen over ved hjælp af et blomstrende ordforråd. - Det kan være, at du bliver stillet igennem til en konsulent, som ikke har specialkompetence til det, du har spørgsmål om, siger Anders Krokan. /ritzau/