Unge får mod på uddannelse

Samtaler med de unge selv viser, at de kommer videre i uddannelse, når de har succesoplevelse r i Bavnebakkeskolens erhvervsklasse og ved arbejde i private virksomheder

Jakob Lage
- Det er ikke så meget vekselvirkningen mellem de praktiske og boglige fag, der har betydning for, om de unge fortsætter i en ungdomsuddannelse, viser professor Per Fibæks undersøgelse. Foto: Ajs Nielsen
Skolevæsen 7. oktober 2008 07:55

Halvvejs gennem undersøgelsen af de praktiske fags betydning på Bavnebakkeskolen i Støvring, er professor Per Fibæk Laursen fra Danmarks Pædagogiske Universitet, overrasket over, hvor stor betydning selvtillid har for at eleverne fortsætter i en ungdomsuddannelse. Det er ikke så meget vekselvirkningen mellem de praktiske fag og de mere boglige, der har den store betydning for, at Bavnebakkeskolen er et mønstereksempel på opfyldelsen af regeringens målsætning om, at 95 procent af de unge går videre i uddannelse efter endt folkeskole. Det er aldrig før undersøgt, hvilken betydning de praktiske fag har . Erhvervsklassen på Bavnebakkeskolen har eksisteret i 28 år.

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...