V vil nedbryde grænser på skolerne

Pædagoger og lærere skal i højere grad dele opgaverne i 0.-2. klasse, foreslår Venstre

Næstformand i skole- og kulturudvalget Mads Sølver Pedersen (V) mener, at et øget samarbejde mellem pædagoger og lærere giver mere fleksibilitet til at løse opgaverne.

Næstformand i skole- og kulturudvalget Mads Sølver Pedersen (V) mener, at et øget samarbejde mellem pædagoger og lærere giver mere fleksibilitet til at løse opgaverne.

Når skole- og kulturudvalget mødes næste gang 28. oktober for bl.a. at diskutere udmøntningen af budgetaftalen om 25 ugentlige timer til 0.-2. klasse, så vil Venstre foreslå, at lærere og pædagoger i højere grad skal arbejde sammen i fremtiden. - Vi vil gerne have kigget på, at man får nedbrudt den meget skarpe adskillelse mellem skolen med én økonomi og dussen med en anden økonomi, så vi kan lægge de to økonomier sammen, siger næstformanden i skole- og kulturudvalget, Mads Sølver Pedersen (V). Han understreger, at forslaget skal tages i en dialog med pædagoger og lærere. - Vi vil gerne have, at man i 0.-2. klasse kan finde ud af, hvordan man deler opgaverne mellem pædagoger og lærere. Vi mener godt, at der kunne være ræsonnement i at udnytte ressourcerne på den måde. Venstre mener ikke, at det er en naturlov, at det eksempelvis er skolelederen, der skal lede skolen, men at det ligeså godt kan være dus-lederen. Mads Sølver Pedersen vurderer, at et øget samarbejde mellem de to faggrupper giver flere muligheder, fleksibilitet og ressourcer til at løse opgaven.