Vær mere positiv

Positive holdninger skaber sjovere og mere positive resultater. Først vil jeg sige, at jeg ikke er ansat nogen af nævnte steder, men bare har en holdning som almindelig dansker og bruger af vores danske samfund!

Nordjylland 1. september 2007 20:58

Der er meget spot på, om buschauffører taler pænt til kunderne! Der er da helt sikkert nogen buschauffører, der går over grænsen og glemmer alt om service, men der, hvor jeg gerne vil have fokus hen, er på kunderne! Ikke alle over en kam, der er heldigvis også dem, der kan få andre til at føle sig vellidt igen! Tak. Et vink til, at folk tænker sig om, og er der noget galt, så gå til den rigtige og lad ikke ”bare” frustrationer gå ud over den, der nu er ved lugen/kassen. Nu er det ikke specifikt dem, der kører med bus, men specielt også kunderne i DSB billetsalg, kiosker, McDonald’s, Bilka, kommunerne, politi, skadestuen m.m. Steder, hvor der ofte kan være ventetid af den ene eller anden grund. De mennesker, der sidder og vil yde en god service overfor kunderne er på arbejde- De skal passe en arbejdstid i et eller andet antal timer – en ting som de deler med mange af deres selv samme kunder. Alligevel glemmer kunderne simpelthen, at fordi et tog evt. er forsinket/ændret, at der skal en skrivelse til for at forny ledsagerkort, ny opstartet medarbejder ved kassen i Bilka, eller der er ventetid på burgere på McDonald’s, da der er mange kunder, så er det jo ikke medarbejderens skyld. De prøver at få enderne til at passe og yde en service for dig og mig. De kan ikke trylle. Hvordan kan vi mennesker dog få sig til at svine vores medmennesker til igen og igen? Det er mennesker som dig og mig - ja med følelser, der sidder der – folk der er presset nok i forvejen. Tænk dog positivt og send et smil og et ønske om en god dag – det forlanger folk ofte fra medarbejderen, men det må også gerne gå den anden vej rundt. Tænk hvis alle arbejdspladser fik skæld, smæld og negative ord med på vejen hele arbejdsdagen – hver dag ud og ind – det vil ikke give et behageligt samfund at leve i. Folk vil gå hjem med ondt i maven, stres og være kede af deres job – fordi andre mennesker ikke har lært sig almindelig pli! Selv om du synes, det er irriterende, og du bliver forsinket, så er det jo ikke medarbejderens skyld. Og du når det jo ikke ved at blive et surt opstød! I juni/juli kunne vi alle følge med i tv-spots at DSB i Nordjylland ville lave en særkøreplan, der ville træde i kraft i slutningen af august. Alligevel bliver folk sure på medarbejderne ved DSB, fordi de ikke selv har fulgt med i dagspressen. Helt ærligt. Det er da ikke retfærdigt! Mit bud er, at vi alle tager os sammen – har lidt mindre travlt og dermed mindre stres – og ikke mindst ikke bare tager det som en selvfølge, at vi kan skælde og smælde ud på alle serviceorganer rundt omkring i vores land. Lad os da tage ansvar for vores eget liv og være mere positive – det smitter! Som jeg har hørt i et foredrag af Arne Nielsson: Se efter muligheder og løsninger i stedet for problemer og begrænsninger! Husk positive mål skaber positive energi!

Her ville vi gerne vise dig forslag til flere artikler, men pga. din Adblocker kan vi ikke gøre det!

Nordjyske Plus

Henter artikler...