Venstre svigter Thy og Mors

TRAFIK: I mandags var jeg inviteret til møde sammen med valgte folketingsmedlemmer, valgt i region midt, hvor bl.a. infrastrukturen var på dagsordenen. Jeg må sige til jer alle, vi skal ikke forvente, at de støtter vores vej korridor A26/34. Region Midt har fem anbefalinger, som de fremlægger for Infrastruktur kommissionen. De fem forslag er: ] Kattegatforbindelsen, en fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler. ] Rute 18, motorvej mellem Herning og Holstebro Nord. ] Letbane i Århusområdet med mulighed for senere udbygning. ] E45 Motorvejen mellem Kolding og Randers udvides til seks spor. ] Rute 26, højklasset vej/motorvej mellem Århus og Viborg. Da jeg var indkaldt til mødet på grund af, at jeg i øjeblikket også varetager Skives interesser i Folketinget, tillod jeg mig at spørge, hvorfor A34 ikke var nævnt, A34 har ikke bare stor interesse for Skive, men også for Thy/Mors. Her fik jeg det svar, at det her var det, man ville anbefale over for infrastrukturkommissionen, og man mente ikke, at regionen og regionens kommuner kunne anbefale mere ,da det handlede om økonomi. Venstres trafikordfører, som var til stede, synes, at denne plan var god. Jeg fik i hvert fald ingen opbakning til A26/34 fra hans side, men endnu mere forundret er jeg over, at Skives nye kandidat, Inger Støjberg (V) heller ingen bemærkninger havde til, at Skive var holdt uden for. Det spørgsmål, denne handling med ikke at kæmpe for A26/34, som jeg så fra Venstres side, er det, fordi Venstre i sit trafikoplæg vil have det til at se ud, som om den socialdemokratiske ledede region ikke har forståelse over for transportkorridoren A26/34, for at Venstre vil slå politisk mønt på sagen i en kommende valgkamp? Skuffende var det i hvert fald for mig, at Venstres folketingsmedlemmer og trafikordføren svigtede Skive og Thy/Mors på mødet og ikke kæmpede for at få A26/34 gjort til en brugbar transportkorridor.

Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...