EMNER

Vi er vant til lidt af hvert

En mand, som efterlod sin kone på Feriecentret uden penge til hverken værelse eller hjemrejse, og en nygift kvinde som sad fast i en badering. Jo, Flemming Søgaard, som er hotelchef på Fyrklit Feriecenter har været udsat for lidt af hvert, og et par journalisters ublu krav kunne slet ikke stå mål med, hvad han har oplevet gennem tiden. - Vi er vant til, at gæsterne spørger om mange ting. Det mest typiske er, at de har glemt noget hjemmefra, eller at de glemmer noget her, forklarer han. Det er derfor ren kutyme, at kuverter fyldt med alt fra mobilopladere til bamser og sko ligger i kø for at blive sendt hjem til deres ejermænd. Og som regel opfylder personalet gæsternes krav. - Nogle vil gerne have flyttet rundt på møblerne ligesom jer, og det hjælper vi selvfølgelig med. Vi vil hellere hjælpe, end have at vores møbler bliver ødelagt, forklarer Flemming Søgaard. Men der er også grænser for, hvor langt gæsterne kan gå. - Jeg har da prøvet at smide folk ud. Det har mest været, hvis de har holdt abefester, men de fleste gæster er nu flinke og rare, siger han og kommer alligevel i tanke om dengang, hele Hirtshals - og dermed også feriecentret - var uden vand i fire dage. - Vi gjorde alt, hvad vi kunne for at skaffe vand til vores gæster. Vi kørte vand hertil i en stor tankvogn, som vi lånte, men det var selvfølgelig ikke optimalt. Jeg kan huske en svensk gæst, som jagtede mig rundt og ville have sine penge tilbage, og ham måtte jeg til sidst tale hårdt til, siger Flemming. Men vores test har ramt et af feriecentrets ømme punkter. - Vi ved godt, at her ikke er særlig handicapvenligt, og det lægger vi heller ikke skjul på, når vi har gæster, der spørger til det. Men det vil være svært at gøre hotellet helt optimalt handicapvenligt, idet der er flere rent bygningsmæssige forhindringer, bl.a.trapper og smalle døre, som det vil være meget svært at ændre på, forklarer Flemming Søgaard.