EMNER

Vi går amok i fladskærme

2500 gange om dagen blev der solgt et nyt fladskærms-tv i butikkernes åbningstid i 2009.

Danskerne gik fladskærms-amok i kriseåret 2009 med 780.000 nye fjernsyn. Det viser nye tal fra BFE Markedsinfo og Gallup, i følge Politiken.dk De 780.000 fladskærme er en stigning på ikke mindre end 24 procent i forhold til salget i 2008, hvor der blev solgt 630.000 nye skærme. 2,6 milliomer skærme på 4 år Siden 2006 er der i alt solgt knap 2,6 millioner fladskærme - hvilket er cirka 400.000 flere end der er husstande i Danmark. Årsagen til den positive udvikling på tv og digitale modtagerbokse, der steg med 171 procent, er formentligt det analoge sluk for antenne-tv den 31. oktober sidste år. ...og 710.000 flere i 2010 - Forbrugerne har i højere grad valgt større skærme, og disse har nemlig kvalitetsmæssigt været på et højere niveau end de foregående år, fortæller direktør Kurt Frausing fra Brancheforeningen for Forbruger Elektronik (BFE) til Politiken.dk. Hvis man så i øvrigt tror, at markedet er ved at være mæt, kan man roligt tro om igen. Branchen forventer, at sælge 710.000 fladskærme i 2010.