Løgstør

- Vi skal passe på med at please idémagere

SPONSORAT:Vi kan da godt forstå at manageren for Team Løgstør, enten af idealistiske eller økonomiske årsager er skuffet over, at Vesthimmerlands kommune sagde nej til et sponsorat i en størrelsesorden af 600.000 kroner over tre år. Skal vi tro den flotte gennemgang af alle de fordele der ville medfølge et sådan sponsorat, ja, så kan jeg godt se, at vi er torskedumme, når vi siger nej. Jeg vil gerne her slå fast, at det er fornuftigst at bruge navnet Team Løgstør, idet Team Himmerland ikke er nær så nemt at markedsføre. Samtidig er ejeren af Løgstør Parkhotel, en af bagmændene og en af sponsorerne. Så det er som det skal være. Men når vi så næsten skal føle os som dumme, når vi siger nej til en stribe af argumenter, som næsten er identiske med de argumenter, der bliver brugt, hver eneste gang, vi skal punge ud med skatteborgernes midler, så er det da irriterende. Jeg synes godt, at vi for det meste kan gennemskue, hvad der kan skabe en god udvikling i vor kommune. Vi skal bare passe på, at vi ikke bevæger os så langt ud i at please idemagere, at vi kommer til at betragte vore basale funktioner som kedelige. En kommune skal helst fremstå som en god helhed. Det er rigtignok, at vi har en lille konto til markedsføring på budgettet. Det er også rigtigt at den ikke er brugt, men det behøver man da ikke at få feber af. Jeg har tidligere i rigtig mange tilfælde være glad for at der var nogle konti, som stadigvæk havde lidt i behold, når vi skulle til at lave et budget.