Naturkatastrofer

Vil du af med de sidste genstridige fedt-kilo?

Du løber og cykler flere gange om ugen. Du spiser sundt og varieret og forsøger at holde dig fra de mest voldsomme kaloriebomber.

Alligevel sidder de sidste kilo urokkeligt fast, måske som uklædelige elskovshåndtag eller ridebukselår..argh! Måske skal du sætte ind med styrketræning, og satse på at øge din muskelmasse, booste dit stofskifte og forbrænde fedtdepoterne, frem for at komme længere ned i vægt. Styrketræning vinder mere og mere ind og er ikke længere forbeholdt mænd, der ønsker volumeiøse brystkasser og store arme. Kvinder, unge som gamle, har fundet vægte, elastikker, elastikbånd og stænger frem og fundet ud af, hvor effektfuldt denne træningsform er for figuren, men både nervesystem, blodsukkerbalance og knogler jubler med når du løfter, svinger og knokler. Styrketræning er den mest effektive anti-aging da træning med vægtbelastning stimulerer alle kroppens opbyggende mekanismer, hvor f.eks. endeløse lange løbeture kan virke nedbrydende og slidsomt på kroppen i længden. Fedtvæv som energikilde Alle celler i kroppen bruger fedtvæv som energikilde. Men dine muskler kræver betydeligt mere energi end andet væv, fordi de altid er i arbejde. Så muskelceller er som små forbrændingsovne. Det er en skrøne, at fedt kan omdannes til muskler - eller måske en lidt forfejlet talemåde, for det er ikke det der reelt sker. Men kombinationen af træning og tilstrækkeligt indtag af protein sikrer, at du bibeholder eller øger din muskelmasse og det er centralt i forhold til fedt-tab. Når du opbygger muskelmasse, bliver din krop en mere effektivfedt-forbrændingsovn og stofskiftet arbejder mere effektivt. Se håndtagene forsvinde Suppler din ugentlige træningsprogram med to gange styrketræning og se hvordan det nærmes mirakuløst ændre størrelsen på dine elskovshåndtag. Udfordr dine muskler på så mange måder som muligt, om det så er med tunge indkøbsposer, med håndvægte eller tunge sten på stranden er ikke vigtigt. Find den form der passer dig, find en veluddannet instruktør der kan lave et træningsprogram til dig og lær igen at bruge dine muskler.