annonce

3 måder du kan forbedre din restaurant

Ejer du en restaurant? Så er denne artikel meget relevant for dig.

Her vil vi give dig nogle gode tips til, hvordan du kan forbedre din restaurant og gøre den til et bedre sted for dine kunder at opholde sig. Læs med her, hvis det har interesse for dig.

Anskaf dig et bordreservation system

Har du allerede et bordreservation system? Hvis svaret er nej, så bør du så absolut anskaffe dig et.

Et bordreservation system er en meget smart opfindelse, hvor kunderne selv kan gå ind og reserverer bord efter behov. Med sådan et bordreservation system behøver de ikke længere at ringe din restaurant op og bede tjeneren om at reservere bordet for dem. Det er ikke alle mennesker, der finder det lige behageligt at foretage sådan et opkald, og nogle kan endda holde sig helt tilbage fra at reservere bord ved din restaurant, fordi de er nødt til at tage personlig kontakt til restauranten for at gøre det.

Med et bordreservation system kan de i stedet for hurtigt reservere bord ved at sende en lille sms afsted eller ved at gå ind på din hjemmeside og reserverer det selv.

Hyr kun tjenere, der har erfaring

En tjener bør være rigtig god til sit arbejde og have erfaring med at være tjener. Ellers bør du ikke hyre dem til at stå i din restaurant.

En tjener er den tætteste kontakt kunden har med restauranten i løbet af hele deres restaurantoplevelse. Og hvis tjeneren ikke er god til deres arbejde, vil dette reflektere sig dårligt på din restaurant. Det er vigtigt, at kundeservicen er helt i orden og der slet ikke er noget at komme efter.

Alt efter hvilken slags restaurant, du har, kan du have forskellige krav til dine tjenere. Hvis du for eksempel har en lidt pænere restaurant med a lar carte servering, kan det være et krav, at dine tjenere er meget i obs på kunderne i løbet af hele aftenen og for eksempel ofte spørger ind til, om de mangler noget.

Hvis du derimod har en restaurant, som er bygget op omkring et buffetsystem, har du formentlig ikke samme krav til dine tjenere.

Sørg for at hygiejnen er i orden

Når man ejer en restaurant, er det meget vigtigt at der er en god hygiejne på stedet. Hvis kunderne får en fornemmelse af, at hygiejnen ikke er i orden, så kan man lige så godt lukke sin restaurant med det samme. Det vil nemlig lynhurtigt rygte sig og en kunde der føler, at hygiejnen har været dårlig, vil aldrig komme igen sammen sted.

Der bør både være en rigtig god hygiejne ude i køkkenet samt ude i det offentlige område, hvor kunderne befinder sig. Sørg for at anskaffe dig et rigtig godt rengøringshold eller stå eventuelt selv for rengøringen, så du er sikker på at den er helt i orden.

Kommentarer


Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.