annonce

BarLife – Et nordjysk iværksættereventyr

Den nordjyske webshop BarLife oplever succes med nethandel. Og ambitionerne er klare – BarLife skal være Nordeuropas førende webshop indenfor udstyr til baren.

Det hele startede den 29. marts i 2009, hvor grundlæggeren af BarLife, Thomas Johansen, begyndte at sælge barudstyr til bar- og restaurationsbranchen i det små. Og som den klassiske iværksætterhistorie begyndte Thomas Johansen nede i forældrenes kælder. Dengang, for nu 11 år siden, var det uden for Thomas Johansens vildeste fantasi, at BarLife skulle udvikle sig til den virksomhed, som den er i dag. I skrivende stund skaber BarLife arbejdspladsen for 11 medarbejdere og har over 6000 varenumre i sortimentet.

Thomas Johansen har dog også i mellemtiden flyttet forretningen fra kælderen til nogle væsentligt større omgivelser i Nørresundby, hvor både driften af BarLife varetages samt alle pakkeordrer bliver pakket og sendt ud til kunderne fra det tilhørende lager.

BarLifes sortiment

BarLife sælger kvalitets barudstyr til både store forretningskunder lige såvel som til private forbrugere, og det er Thomas Johansens baggrund i bar- og restaurationsbranchen, der har givet BarLife et dybdegående kendskab til markedets efterspørgsel på netop udstyr til baren i høj kvalitet.

Sortimentet hos BarLife dækker stort set alt, hvad hjertet kan begære med alt fra vin, champagne & mange forskellige slags spiritus til alverdens glas, cocktailshakere & champagnesabler. Forretningen omfavner dermed mange forskellige behov og oplever som resultat heraf, at der kommer utroligt mange henvendelser på produkterne.

Fremtiden tegner lys

Interessen for cocktails, premiumspiritus og barudstyr i høj kvalitet er igennem de seneste årtier steget markant i Nordeuropa, og BarLife gør det muligt for alle at udleve passionen for lækre cocktails, flotte glas og gode oplevelser. Og det er nok især Thomas Johansens evne til at målrette sig både til den professionelle bartender samt til amatøren, der har gjort, at BarLife har oplevet den store succes og opbakning, som de har gjort.

Visionen ligger da også fuldstændig klar for virksomheden, der hele tiden arbejder målrettet efter at være Danmarks førende webshop indenfor barudstyr, cocktailtilbehør, glas & service. Det er gået så godt for den nordjyske virksomhed, at de i 2015 kunne udvide deres forretning til det skandinaviske marked. BarLife sælger derfor i dag barudstyr til Sverige, Norge, Finland samt til det nordlige Tyskland.

Med den flotte udvikling og stærke etablering på markedet for kvalitets bartilbehør, kunne man godt tænke at Thomas Johansen og BarLife, ville stille sig tilfredse med det opnåede resultat og blot fokusere på at dække det skandinaviske behov. Men tværtimod har det givet Thomas Johansen endnu mere blod på tanden til at udbygge sin forretning og den store ambition er, at kunne indtage positionen som den førende webshop indenfor barudstyr i hele Nordeuropa.

Og med den sunde nordjyske tilgang til den ambitiøse vision samt med Thomas Johansens evne til at udvide og etablere sig på de omkringliggende markeder, er målsætningen bestemt ikke urealistisk.

BarLife er altså et glimrende eksempel på, hvordan hårdt arbejde og vedholdenhed kan resultere i, at en kælder bliver skiftet ud med hele det nordeuropæiske marked og dermed skabe fortællingen om et fantastisk nordjysk iværksættereventyr.

Kommentarer


Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.