Business

Siden begyndelsen af år 2000 har Google tilbudt annoncering direkte i søgeresultaterne, når en bruger søger i deres søgemaskine. Det var billigt, effektivt og blot få var med på vognen.

Virksomhed

Connect Media

Adresse

Sletvej 2D, 8310 Århus

Telefon

71 99 09 97

E-mail

kontakt@connect-media.dk

Webside

https://www.connect-media.dk/

Annonce Virksomhedsprofil - 18. okt 2018

Google AdWords er blevet modnet

Der gik ikke mange år, før flertallet af virksomhederne med en digital marketingstrategi fik øjnene op for de muligheder, der eksisterede med hensyn til annoncering i søgeresultaterne, og det øgede konkurrencen, som ligeledes medførte, at klikpriserne også steg markant. 

Den hurtige udvikling inden for brugen af internettet til shopping online og ændringen i vores adfærd omkring informationssøgning før køb, har skabt en platform, der i dag er uhyre kraftfuld.

I dag påbegyndes et køb online i 90% af alle tilfælde med en søgning i Google, hvor der enten vælges annonceklik eller klik på en organisk placering.

AdWords annoncerne er blevet udviklet

I takt med udviklingen har Google udviklet på AdWords platformen og tilføjet et væld af nye muligheder, der i dag gør platformen til den ultimativt mest effektive mulighed for annoncering kontra omkostning – når det gøres korrekt.

Nye avancerede muligheder, som remarketing og segmentering af målgrupper på demografisk niveau, er blevet udrullet. Derudover er der også muligheder for at lade AdWords kontrollere budgivning mere avanceret for bedre konverteringspris, og annoncering på Youtube er ligeledes kommet til.

Demografisk segmentering – En ny og efterspurgt mulighed

Som noget af det nyeste, er det blevet muligt at segmentere målgruppen for en annonce op i alder og køn. Det giver nu mulighed for at ramme mere nøjagtigt og skræddersy en annoncetekst til eksempelvis unge kvinder i København.

Det er en meget efterspurgt mulighed, da services og produkter ofte henvender sig mest til et udvalgt segment med hensyn til demografi. Den nye annoncemulighed gik live i september 2018. Læs eventuelt flere nyheder om markedsføring og SEO på Connect-media.dk

Gratis branding på Youtube

En knap så ny funktion er visning af annoncer på Youtube, hvor det er muligt at få vist en 6 sekunders video før afspilning af relaterede videoer – klikkes der ikke, så er visningen gratis. Det er dermed en helt fantastisk mulighed for effektiv branding overfor dele af målgruppen.

Remarketing

Der er også mulighed for at vise et banner med et ekstra godt tilbud til en bruger, der allerede har besøgt din webshop, men ikke har købt et produkt på webshoppen. Her er der også en mulighed for at vise banners med tilbehør til et produkt, som de netop har købt.

Der er  dermed mange muligheder i remarketing og benyttes de også korrekt, er der også mulighed for et godt afkast. I mange tilfælde bliver vi forstyrret, mens vi handler online, hvor der eksempelvis  måske allerede er lagt varer i kurven, men købet bliver ikke effektueret, da livet går sin gang.

Her er det også muligt at lave remarketing, så du minder den potentielle kunde om, hvor det var, at de var i gang med at handle. Et banner kan vises, når de surfer rundt på nettet hos de samarbejdspartnere, som Google har.

Andre muligheder banker på

Den meget store succes og indtjening Google har haft, har naturligvis fået andre med på vognen.
LinkedIn er ved at udvikle deres annonceplatform, og Twitter er også kommet med.

Facebook har udviklet massivt på deres annonceløsninger, og de er nu for mange et direkte alternativ til de højere og højere klikpriser hos AdWords.

Det kan derfor kun anbefales, at flere forskellige platforme testes og måles, så den mest effektive findes til lige netop jeres produkter og services.

Nyheder udvalgt til dig