Business

Virksomheder over hele verden begynder i stigende grad at anvende kunstig intelligens. Det betyder, at det er gået hen og blevet et essentielt konkurrenceparameter, som de holder hinanden op på. Det skal desuden nævnes, at der ikke blot er tale om de store virksomheder, men at selv de små og nye også er hoppet med på bølgen.

Virksomhed

Collectia

Adresse

Abildager 11, 2605 Brøndby

Telefon

77301400

E-mail

salg@collectia.dk

Webside

https://collectia.dk/

Annonce Virksomhedsprofil - 27. sep 2018

Hvorfor anvende kunstig intelligens som virksomhed?

Faktisk viser en ny undersøgelse nu, at det er mere end hver ottende virksomhed, som anser kunstig intelligens som en vigtig del for deres overlevelse i konkurrencen mod andre. Men hvorfor anvende kunstig intelligens som virksomhed? I samme undersøgelse fremgår det, at disse virksomheder særligt mener, at det er inden for deres servicering af kunderne, hvor kunstig intelligens har en stor betydning. Dette omfatter alt fra salg og marketing til kundeservice. Det indebærer altså samtlige virksomheder, der har kunderelationer, hvorfor det dermed menes, at stort set alle virksomheder vil skulle komme til at anvende kunstig intelligens på et eller andet tidspunkt, og at det desuden kommer til at spille en vigtig rolle i forhold til både nutidig og fremtidig forretning. Der er også mange virksomheder i undersøgelsen, der ligefrem kalder det for en game changer inden for teknologi. Her i artiklen kan du læse mere om virksomheders brug af kunstig intelligens.

Bedre kundeoplevelser med AI

Flere mener altså, at virksomheder er nødt til at begynde at anvende kunstig intelligens – bedre kendt som AI eller artificial intelligence – da det ellers vil kunne ske, at de ikke vil kunne følge med deres konkurrenter. Men der er dog også mange gode grunde til, hvorfor virksomheden bør implementere kunstig intelligens i deres strategier. Det giver blandt andet en bedre kundeoplevelse, eftersom mange løsninger, der giver en mere personificeret service, er baseret på kunstig intelligens. Med implementeringen af kunstig intelligens vil virksomheder blandt andet kunne yde en mere effektiv og hurtigere service, der bliver tilpasset til kundernes personlige behov. Det er netop dette, der sikrer overlevelse blandt virksomhederne i dag, hvorfor det uden tvivl bliver et vigtigt konkurrenceparameter. 

Kunstig intelligens kan altså give bedre og mere personificerede kundeoplevelser, hvilket vel må være det ultimative, såfremt man er en virksomhed, der har kunderelationer – og hvem har ikke det? Kunder har også større forventninger til virksomheder i dag end tidligere såsom en lynhurtig og yderst effektiv service, og såfremt virksomheden ikke er i stand til at tilbyde det, vil kunderne blot gå hen til konkurrenten.

Er det bare for Silicon Valley-virksomheder?

Der er mange, der er af den opfattelse, at kunstig intelligens endnu ikke er kommet til Danmark, hvorfor det blot er for de store Silicon Valley-virksomheder. Dette kunne dog ikke være mere ukorrekt. Det er nemlig langt fra udelukkende de globale og store virksomheder, der vil kunne få stor nytte af at implementere kunstig intelligens i deres virksomhedsstrategier. 

Små virksomheder vil også sagtens kunne optimere og forbedre sine forretningsløsninger for deres kunder, og her menes der altså ikke i mindre grad, men at kunstig intelligens vil kunne optimere dem markant. Det betyder altså, at alle virksomheder – store såvel som små – bør overveje dette, da de ellers risikerer at blive overhalet indenom af konkurrenterne. I forrige afsnit blev det nævnt, at det særligt var inden for feltet med kundeservice, at kunstig intelligens er vigtig, men det spiller også en vigtig rolle, når det kommer til cybersikkerhed. Det viser sig nemlig, at kunstig intelligens kan blokere mulige hackere, hvilket blot øger vigtigheden af denne teknologi for virksomheder. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at hacking er ét af de helt store problemer for særligt it-virksomheder i disse år, og det er derfor bare endnu en grund til, at også mindre virksomheder bør implementere den nødvendige teknologi.

AI er essentiel for konkurrencedygtigheden

Der er ingen tvivl om, at konkurrence er vigtig for alle brancher inden for erhvervslivet. Det er nemlig med til at tvinge virksomheder til hele tiden at forbedre sig selv i kampen om kunderne. Kunstig intelligens bliver netop betragtet af virksomheder over hele verden som en vigtig del i forhold til konkurrencedygtighed og overlevelse på markedet, og de beskriver, hvordan teknologien både er essentiel i den nuværende forretning, men bestemt også i den fremtidige. Vi lever i en virkelighed, hvor man er nødt til at tage teknologien seriøst, da den hele tiden vinder større indpas i erhvervslivet. Det betyder, at man er nødsaget til også at tage kunstig intelligens seriøst, da man ellers risikerer at tabe konkurrencen til sine modstandere, hvorfor teknologien som sagt er et fuldstændigt afgørende konkurrenceparameter. Vil du gerne læse mere om, hvordan en konkret virksomhed benytter kunstig intelligens til at give sine kunder en forbedret kundeoplevelse, så klik her på siden.  

Du er forhåbentligt nu blevet en smule klogere på kunstig intelligens, og hvordan flere og flere virksomheder anvender denne teknologi som global forretningsstrategi. Der er ingen tvivl om, at denne tendens blot er i sin spæde opvækst, hvorfor man kan forvente at se meget mere til kunstig intelligens i fremtiden. 

Nyheder udvalgt til dig