annonce

Hvorfor du bør digitalisere din håndværkervirksomhed

De fleste virksomheder og brancher har efterhånden digitaliseret de fleste af deres processer, men der er stadig én branche, der halter gevaldigt bagefter.

Der er naturligvis tale om håndværkerbranchen, der stadig den dag i dag, i større grad er præget af manuelle og analoge arbejdsgange. Håndskrevne timesedler og manglende overblik over sager, projekter og materialeforbrug er blot nogle eksempler på kritiske områder, der bør tages hånd om. Det kræver rigtig mange ressourcer at drive forretning på den gammeldags facon, og hvis din håndværker forretning skal overleve morgendagens konkurrence, er det en rigtig god ide at sætte digitalisering på dagsordenen. Derfor giver vi dig her fire gode grunde til at digitalisere din forretning

Fuldt overblik over dine projekter

Når der sker ændringer i de igangværende sager og projekter, når en af dine medarbejdere bliver syg eller når der skal bruges flere materiale, end der i første omgang blev kalkuleret med - så er et værktøj med digitalt sagsstyring din redning. Med et digitalt sagsstyringsværktøj får du nemt og hurtigt det fulde overblik over alle projekter og igangværende processer, og du undgår mange timers manuelt arbejde. Disse værktøjer giver dig ligeledes overblik i marken såvel som i administration og alle i virksomheden kan på den måde holde sig opdateret på eventuelle ændringer og tilpasninger. Et værktøj til sagsstyring er på alle tænkelige måder et afgørende værktøj for håndværkeren, der vil styrke og vækste sin forretning.

Timeregistrering gjort nemt og korrekt

Et effektivt værktøj er de digitale timeregistreringssystemer, der gør det hurtigt og nemt for alle medarbejdere at registrere arbejdstimer. Bogholderi og administration slipper for håndskrevne timesedler, der i øvrigt ofte er spækket med fejl og mangler og er svære at læse, fordi de hurtigt blev skriblet ned fredag eftermiddag inden fyraften. Software og tilhørende app til timeregistrering giver mulighed for at indtaste og registrere timerne nu og her. På den måde bliver antallet af brugte timer registreret langt mere præcis, fordi det står frisk i hukommelsen, hvad den enkelte medarbejder har lavet den pågældende dag.

Slip for materialesvind og spild.

Digital registrering af materialeforbrug giver dig en præcis status på, hvad og hvor meget der er blevet forbrugt af det enkelte materiale. Scanning direkte i app’en og et sublimt overblik over materialeforbrug mindsker svind og skaber et langt bedre indblik i, hvad der bliver brugt på det specifikke projekt. Denne viden kan overføres og anvendes direkte til næste lignende projekt, hvilket bidrager til langt mere præcise kalkulationer af forbruget på de enkelte projekter og i det store hele.

Skarpt overblik kan føre til stigning i omsætningen

Det er ikke revolutionerende viden, at struktur og overblik har haft en positiv indvirkning på økonomien i en virksomhed. Virksomheder i håndværkerbranchen er bestemt ikke en undtagelse, især fordi flere går fra analog til digital struktur. Det kan virker skræmmende at erstatte det hvide A4 papir med en app, men verden er i evig forandring og for at følge trop med nutidens tendenser er dette skift nødvendigt. Det kræver uden tvivl tilvænning, men når først det går op for ejeren af virksomheden, at overblik og struktur sparer både mester og medarbejdere tid og ikke mindst bedre tal på bundlinjen, så vender man ikke retur til manuelt arbejde igen.

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.