annonce

Hvorfor har webshops brug for en Customer Data Platform?

Der findes en lang række værktøjer, der kan skabe værdi for dig, der driver en webshop. Desværre findes der også værktøjer, der ikke skaber den store værdi, men forsøger at bilde dig ind, at de er pengene værd.

Customer Data Platform <i>-</i>

Customer Data Platform -

Det betyder, at det kan være svært at finde hoved og hale i, hvilke af disse værktøjer, man bør investere i som webshopejer. Et af de værktøjer, der bør være i enhver webshopejers arsenal, er dog en såkaldt Customer Data Platform.

Her er der nemlig tale om en platform, der er udviklet til at samle al din data ét sted. Det er en betydelig fordel, da det gør det markant lettere for dig at udnytte denne data, når du arbejder med din segmentering og marketing.

Forstå hvem dine kunder er

Du kan bruge en CDP til at finde ud af, hvem dine kunder er. Det kan godt være, at du har en enig om, hvem de kunder er, men når du først dykker ned i dine data, kan dit syn på dette let ændre sig.

For at forstå, hvem dine kunder er, er det derfor vigtigt, at du ikke tøver med at indsamle data, som du efterfølgende kan dykke ned i. Og netop dette gør en CDP markant lettere for dig at gøre.

Der er naturligvis stor forskel på, hvordan man vælger at bruge denne data og forståelse for ens kunder efterfølgende, men det er naturligvis noget, der er rig mulighed for at bruge i din marketing.

Opnå en bedre segmentering

Hele idéen med at finde ud af, hvem dine kunder egentlig er, er, at du kan skabe en bedre segmentering, hvilket vil medføre, at du får et større udbytte af dine annoncekroner.

Såfremt du ikke har lavet den rette segmentering, er der en stor risiko for, at du faktisk spilder annoncekroner. For at undgå at stå i en sådan situation, er det meget vigtigt, at du udnytter dine data bedst muligt i forbindelse med segmenteringen.

Hvis dine data er spredt på et hav af platforme, er det dog ikke altid en nem opgave. Det er netop her en CDP kommer ind i billedet, da den hjælper dig med at samle dine data på én platform, hvilket giver dig de bedst mulige betingelser for at udnytte de indsamlede data.

Lad ikke dine data gå til spilde

Hvis du bruger en masse energi og penge på at indsamle data, er det naturligvis vigtigt, at du ikke lader dem gå til spilde. Den bedste måde at sikre, at du får det maksimale ud af dine data, er ved at gøre brug af en CDP.

Til trods for, at en CDP kan hjælpe dig på en lang række måder, er der faktisk mange webshopejere, der ikke bruger en sådan platform. Det er en skam, da det sandsynligvis betyder, at de går glip af en masse potentiale.

Hvis du endnu ikke har investeret i og opsat en Customer Data Platform som webshopejer, er det på tide, at du får det gjort, da det kan gøre stor gavn for din forretning.

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.


Forsiden


;