annonce

Lad Google arbejde for dig - få succes med dit website

Når man har opbygget et rigtig flot og lækkert website, så kan det være en meget overraskende oplevelse, hvis der ikke er nogen, som kommer forbi den.

Når man har opbygget et rigtig flot og lækkert website, så kan det være en meget overraskende oplevelse, hvis der ikke er nogen, som kommer forbi den. Har alt ens slidsomme arbejde så været for ingenting? Nej bestemt ikke. Du skal bare lære at mestre SEO .

SEO handler i bund og grund om Google, og hvilke parametre den måler websites på for at vurdere, hvilke søgeresultater der skal ligge i toppen ved bestemte søgeord. Hvis man kender til de parametre, så kan man knække koden til søgemaskineoptimering. Herunder vil vi præsentere dig for en række af de mest essentielle faktorer, du kan skrue på, for at få mere trafik på dit website.

Søgeord er alfa omega

Når du skal arbejde med SEO på dit website, skal du først gøre dig klart, hvilke søgeord og -fraser, du ønsker at ligge i toppen af hos Google. Du kan ikke ligge i toppen på alt, så udvælg dem, der er mest essentielle for dig. Der findes en række digitale redskaber, som du kan benytte til at se, hvilke søgeord der bliver brugt hyppigst, samt hvilke virksomheder der performer bedst på dem.

Du skal vælge de søgeord, som stemmer bedst overens med websitet. Det er nemlig tilnærmelsesvist umuligt at få en god placering i søgeresultaterne på søgeord, som ikke passer til websitet. Det er heller ikke ønskeligt for dig, for hvis du ikke viser folk det, som de har søgt på, så forlader de sitet meget hurtigt.

Linkbuilding er en disciplin indenfor SEO

Linkbuilding drejer sig, som navnet antyder, om links. Man kan tale om tre forskellige typer links i denne sammenhæng: Interne, udgående og indgående. De interne links ligger på dit website og henviser til andre sider på sitet. Dette kan Google godt lide, da det gør din side nemmere at navigere rundt i.

Udgående links ligger også på din egen hjemmeside. I modsætning til de interne leder de dog til andre sites. Det er dog ikke ligegyldigt hvilke, der bliver henvist til med dine udgående links. Det skal nemlig være sider, som er relevante for indholdet på dit eget website. Det kan Google gennemskue, og den betragter det som et kvalitetstegn, hvis dine udgående links er gode.

Det samme gælder for indgående links. Som du måske har gættet, så er dette links, som befinder sig på andre websites, og som linker ind til dit site. Dette er den digitale version af at sige god for nogen. Når et relevant website linker til din hjemmeside, så øger det din troværdighed i Googles optik.

Det handler om brugerne

Ser man overordnet på Googles præferencer, når det omhandler rangering af søgeresultater, så bliver det hurtigt tydeligt, at det handler om brugerne af sitet. Google forsøger med sine algoritmer at gøre indholdet, som brugerne bliver introduceret for, så godt for dem som muligt. Det betyder, at den vil forsøge at finde det website, som er mest relevant for det pågældende søgeord, det website med højest troværdighed og den, som er mest brugervenlig.

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.