Business

Massage kan gøre underværker for dine ansatte, som sidder ned i mange timer af gangen.

Virksomhed

RaskRask

Telefon

93 88 00 63

E-mail

info@raskrask.dk

Webside

https://www.raskrask.dk/

Annonce Virksomhedsprofil - 7. nov 2018

Massage – det nye sort inden for medarbejderpleje

Der er rigtig mange af de medarbejdere, der har deres daglige arbejde foran en computerskærm, som har problemer med smerter forårsaget af det stillesiddende arbejde med ensformige bevægelser. Faktisk står det så galt til, at 65 procent af kontormedarbejderne i Danmark har smerter i øjne, skuldre, nakke og lænd.

Smerter fører til koncentrationsbesvær, irritation, træthed og i yderste konsekvens nedslidning og sygemelding. Da medarbejderne er virksomhedens vigtigste ressource, som sidder med uundværlig viden og erfaring, kan det betale sig at forsøge at lette de gener, de har. Det kan for eksempel gøres gennem massage. Her fortæller vi om de fordele, der er ved at tilbyde massage som medarbejderpleje.

Medarbejderpleje giver konkurrencefordel

De færreste virksomheder er interesserede i sygemeldte medarbejdere, medarbejdere der ikke trives og derfor ikke yder deres bedste. Den åbenlyse fordel ved at tilbyde massage til sine medarbejdere er, at deres smerter forsvinder eller forebygges og medarbejdernes fravær dermed falder. Det giver en konkurrencefordel, når virksomheden ikke skal belastes med langvarige sygemeldinger og uarbejdsdygtige medarbejdere.

Sidegevinsterne er, at det giver din virksomhed et godt image, som gør det lettere at tiltrække andre dygtige medarbejdere, og de ansatte medarbejdere vil samtidig føle sig værdsatte og dermed være mere loyalt indstillet overfor virksomheden.

Massøren kan komme til virksomheden

Der er mange massører, der kan komme til arbejdspladsen og give massage. Enten kommer din massør og medbringer en massagebriks, som stilles op et egnet sted i virksomheden, eller også har massøren en vogn med, som er indrettet med massagebriks. På den måde spares transporttiden, og der går ikke mere tid end højst nødvendigt fra arbejdstiden, når en medarbejder skal have massage.

Win-win situation

Som arbejdsgiver kan du trække firmamassagen fra. Siden 2002 har man som virksomhed kunne trække behandling, såsom massage og fysioterapi, fra. Det kan trækkes fra på samme måde som de andre driftsomkostninger, som virksomheden har. Det betyder, at det bliver en yderligere win-win situation for alle parter. Du får raske, effektive medarbejdere, der trives og de får øget deres både fysiske og psykiske velvære.

Fordele ved massage som medarbejderpleje

Herunder finder du eksempler på de klare fordele, du som virksomhedsejer vil opleve ved at tilbyde massage som medarbejderpleje:

– Sygefraværet falder blandt personalet, der sidder meget bag en skærm

– Medarbejderne bliver ikke nedslidte

– Fejl i medarbejdernes arbejde mindskes

– Kundebetjeningen forbedres

– Stress blandt personalet mindskes

– Depression blandt personalet mindskes

– Medarbejderne undgår kronisk træthed

– Medarbejdernes motivation og engagement øges

– Samarbejdet styrkes

Derved opnår virksomheden:

– Et personale, der er veloplagt og sundt

– Langvarig sygdom på grund af nedslidning eller overbelastning forebygges. Det kan for eksempel dreje sig om museskader, rygsmerter, myoser, computerskuldre, spændingshovedpine, muskelspændinger, albuesmerter, træthed, nakkesmerter.

– Medarbejdere, der er tilfredse og derfor loyale overfor virksomheden

– En langt større effektivitet i løsningen af dagligdagens arbejdsopgaver

– Et arbejdsmiljø, der fungerer godt, og hvor der hersker overskud fremfor underskud

– -Medarbejdere, der har energi til at engagere sig i virksomheden

Medarbejderpleje fører til øget velvære

Når en medarbejder føler, at der bliver gjort noget ekstraordinært for at øge trivslen og sundheden på arbejdspladsen, vil det føre til et mere positivt syn på ledelsen og virksomheden i det hele taget. Når man som medarbejder for eksempel kan få massage regelmæssigt, oplever man, at der er interesse for ens helbred, og at virksomheden er villig til at bruge penge på at forbedre ens vilkår.

Virksomheden tænker med andre ord langsigtet og med et helhedsorienteret syn på virksomhedens drift. Det kommer ikke kun an på indtjening her og nu for enhver pris. Der satses i stedet på et bæredygtigt arbejdsmiljø, hvor medarbejderens trivsel er i højsæde. Derfor vil du som arbejdsgiver få positivitet, velvilje og engagement tilbage, når du giver dine medarbejdere en god medarbejderpleje – for eksempel i form af massage.

Nyheder udvalgt til dig